Rok 2014 nie należał do zyskownych dla ekskluzywnej marki segmentu premium. Cztery kwartały spadającej sprzedaży zaowocowały słabym wynikiem finansowym dla pierwszej ćwiartki nowego, 2015 roku.
W styczniu br. konsekwencją niezadowalających wyników finansowych było zwolnienie z funkcji dyrektor kreatywnej – Fridy Giannini. Jej miejsce zajął Alessandro Michele, projektant biżuterii marki z charakterystycznym logo – podwójną literą G.
Jego pierwsze projekty dla sezonowych kolekcji cieszą się uznaniem na całym świecie, ponieważ ich sprzedaż przekłada się na realny zysk.
Za II kwartał 2015 roku dom mody odnotował wzrost sprzedaży o 4,6%. Natomiast sprzedaż modeli ubrań z kolekcji Prêt-à-porter i akcesoriów za III kwartał aktualnego roku wzrosła skromnie o 1,0%.
Alessandro Michele rozpoczął nową erę rządów dla włoskiego domu mody, wprowadzając świeższe idee. Projektant nie inspirował się poprzedniczką, która z powodzeniem reaktywowała ikoniczne modele.
Droga, którą podążą Michele jest zapowiedzią dobrych wyników finansowych dla Gucciego w 2016 r.
Autor: Alicja Szablewska