Do tej pory najpopularniejszą praktyką marek modowych w przestrzeni gier było udostępniane swoich projektów jako rekwizyty dla awatarów. Doskonałym przykładem jest tu m.in. Fortnite, z którym współpracowały firmy takie jak Balenciaga, Ralph Lauren czy Nike. Tommy Hilfiger postanowił pójść o krok dalej i już w styczniu będziemy mogli podziwiać jego nową, modową grę mobilną.
Integracja technologii z branżą modą jest nieunikniona. Młode pokolenia, które są najważniejszą grupą docelową dla wielu marek modowych oczekują, że będą się dostosowywać do ich cyfrowego stylu życia. Wprowadzenie gier do branży modowej może całkowicie przemodelować tradycyjne doświadczanie mody. Zmiany są już naprawdę blisko. FashionVerse jest efektem współpracy Hilfiger Ventures i Tilting Point, wydawcy znanego m.in. z mobilnych Criminal Minds czy Operation: New Earth.
— Fani mody są niezwykle niedocenianą publicznością w przestrzeni gier, więc kiedy Tommy zwrócił się do nas z pomysłem FashionVerse, od razu wiedzieliśmy, że jest to ogromna szansa, której nie możemy przegapić
— powiedział Kevin Segalla, CEO firmy Tilting Point.
Czytaj więcej: Mierzenie ubrań 2.0? Tommy Hilfiger wprowadza innowacyjny program AR
Gry modowe. FashionVerse wspierane przez sztuczną inteligencję
Nad wirtualną przestrzenią FashionVerse pracuje także firma Brandible Games, której autorski model sztucznej inteligencji umożliwi tworzenie fotorealistycznej grafiki. Oprócz tworzenia własnego awataru, gracze będą wcielać się w rolę stylistów i trendsetterów, tworzyć kreacje, udostępniać je pozostałym użytkownikom oraz głosować na najlepsze zestawy stworzone w FashionVerse. Jak podają wydawcy, model gry ma być inkluzywny i nie ograniczać się względem rozmiarów, a także kolorów skóry.
Zobacz też: Regulacje prawne względem wykorzystywania AI. Jak prezentują się dotychczasowe ustawy UE, USA oraz Chin?
FashionVerse zakłada kooperację między markami – choć pomysłodawcą gry jest Tommy Hilfiger, przestrzeń uwzględni także inne firmy ze świata mody, beauty, sztuki oraz muzyki. Szczegóły zostaną ujawnione po oficjalnej premierze, którą zaplanowano na styczeń 2024 roku. Wiadomo już, że obecność poszczególnych firm w FashionVerse będzie funkcjonować na zasadzie pop-upów, których aktualizacje będą zależeć od sezonowych kampanii marek oraz ich propozycji produktowych względem wirtualnego świata.
— Mogę śmiało powiedzieć, że FashionVerse zapewni naszym graczom niezrównane wrażenia, umożliwiając im odkrywanie własnego stylu i łączenie się ze światem mody na nowe, ekscytujące sposoby. Nie możemy się również doczekać, aby gościć wiele znakomitych marek, które staną się częścią tego interaktywnego świata
— podsumowuje Kevin Segalla, CEO firmy Tilting Point.
FashionVerse będzie dostępne nie tylko urządzeniach z systemem iOS i Android, ale także dla subskrybentów aplikacji Netflix (w wersji bez reklam).
Czytaj więcej: Netflix walczy ze współdzieleniem kont. To plan na zwiększenie przychodów?
Zdjęcie główne: Instagram @tiltingpoint