noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zdjęcie budynku LPP, na którym widnieje napis "LPP Fashion Lab"

Grupa LPP opublikowała wyniki finansowe. W III kwartale jej zysk netto wyniósł 575,6 mln zł

REKLAMA
noSlotData

W III kwartale bieżącego LPP wypracowało 575,6 mln zł zysku netto. To kwota o 45,5 proc. wyższa od tej wygenerowanej przed rokiem, jednak aż o 7 proc. niższa od konsensusu szacunków ekspertów PAP Biznes.

Przeczytaj również: Popularny producent kosmetyków oskarżony o ekościemę

LPP – III kwartał 2023/2024

W omawianym okresie przychody polskiej grupy specjalizującej się w produkcji oraz sprzedaży odzieży wyniosły 4,351 mld zł (-0,4 proc. rdr). Po trzech kwartałach roku obrotowego 2023/24 r. EBITDA LPP zatrzymała się na poziomie 2,65 mld zł (+70,2 proc.) przy 12,565 mld zł przychodu (+7 proc. rdr). Po 9 miesiącach sprzedaż online zmalała o 6,2 proc. rdr do 3,04 mld zł, natomiast marża brutto na sprzedaży wyniosła 51,1 proc.

Obecnie sieć sprzedaży stacjonarnej LPP to 2.206 sklepów o łącznej powierzchni 1.924 tys. m kw. w 27 krajach. Online firma jest obecna na 34 rynkach. 

Przeczytaj również: Ranking najlepszych palet do cieni 2023

LPP – prognozy na kolejny rok

W roku obrotowym 2024/25 grupa LPP, dzięki wzrostom powierzchni, pozytywnym LFL oraz dwucyfrowym wzrostom rdr w kanale online, spodziewa się przychodów w wysokości ok. 20 mld zł, przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc. W omawianym okresie zakłada też utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/ sprzedaż poniżej 40 proc.) oraz wydatków inwestycyjnych na poziomie 1,3 mld zł z tego 1,2 mld zł na sklepy.

Przeczytaj również: Trendy, które zdefiniowały 2023 rok

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES