Smutna wiadomość dla miłośników popularnej skandynawskiej marki. Grupa H&M zdecydowała o zawieszeniu działalności Cheap Monday.
Cheap Monday to jedna z najpopularniejszych skandynawskich sieciówek. Marka z czaszką w logo słynęła z casualowych i streetwearowych ubrań, a szczególnie z dobrej jakości jeansów w atrakcyjnych cenach.
Grupa H&M kupiła Cheap Monday w 2008 roku od koncernu Fabric Scandinavian AB. Co może zaskoczyć, w momencie powstania, czyli w 2000 roku, skandynawska marka działała jako second hand.
Po niemal 10 latach działalności pod skrzydłami H&M, szwedzki koncern postanowił zakończyć działalność brandu. Likwidacja sklepów ma nastąpić do 30 czerwca 2019 roku. Obecnie mają zostać zamknięte szwedzkie salony Cheap Monday. Z dniem 31 grudnia działalność ma zakończyć również sklep online. Powodem takiej decyzji mają być straty finansowe, jakie przynosiła marka.
Przedstawiciele koncernu H&M oznajmili, że firma chce obecnie skupić się na rozwojowych obszarach biznesu, które wybrali jako te warte inwestowania. Jak zapowiadają, planują się skupić na rozbudowie zarówno sklepów internegowych, jak i stacjonarnych, swoich pozostałych marek.
Aktualnie do grupy H&M należą takie marki jak: H&M, & Other Stories, COS, Monki, Afound, Arekt i Weekday.