Londyńska platforma online z modą luksusową zadebiutowała na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wyniki od samego początku okazały się być zaskakująco wysokie.
Farfetch, tuż po wejściu na giełdę, sprzedał 44,2 miliony akcji, zgarniając tym samym 885 milionów dolarów. Wycena platformy podskoczyła do kwoty 6,2 miliarda dolarów (po uwzględnieniu akcji posiadanych już przez innych pracowników).
Farfetch w swoim pierwszym dniu na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych rozpoczął sprzedaż swoich akcji w cenie 20 dolarów (za akcję). Szacunkowa wartość miła początkowo wynosić od 17 do 19 dolarów.
Jak mówią raporty, kolejnego dnia wycena akcji wzrosła do 52%, ponieważ „inwestorzy postanowili postawić na rozwój technologii firmy i niszę w sektorze luksusowym” – ocenia portal CNBC. W piątek 21. września ceny zostały podwyższone od 27 dolarów do kwoty 30,6 dolarów za akcję.
To dość zaskakujący rozwój wydarzeń. Mimo iż platforma w ubiegłym roku osiągnęła przychody wysokości 386 milionów dolarów, jak donoszą informacje – podczas wejścia na giełdę nie była rentowna. Straty szacowane są na 68 milionów dolarów w pierwszej połowie tego roku, podczas gdy w analogicznym okresie 2017 roku wyniosły 29 milionów dolarów.