Notowana na rynku NewConnect spółka E-Shopping Group szacuje, że w pierwszym kwartale 2024 r. zrealizowała łącznie 9115 zamówień i osiągnęła ponad 981 tys. zł przychodów brutto ze sprzedaży. W samym marcu br. spółka odnotowała niemal 3100 zamówień, które przełożyły się na blisko 312 tys. zł przychodów brutto ze sprzedaży.
Przeczytaj również: Rynek mody używanej zyskuje. Wiemy, jaką wartość osiągnie w najbliższych latach [raport]
Spółka E-Shopping – kwartalne wyniki finansowe
Eksperci często podkreślają, że pierwszy kwartał jest najtrudniejszym okresem dla branży e-commerce. Szacowane wyniki uzyskane przez E-Shopping Group w tym okresie okazały się jednak wyższe od oczekiwanych. Dla spółki, to z pewnością dobry prognostyk przed kolejnymi okresami rozliczeniowymi.
– Minął rok od podjęcia decyzji o zmianie profilu działalności naszej spółki. Z perspektywy czasu widzimy, że była ona słuszna, co znajduje odbicie w dynamicznym rozwoju E-Shopping Group. Po bardzo udanej końcówce 2023 r. weszliśmy z impetem w kolejny rok, odnotowując rosnącą liczbę zamówień oraz przychodów w okresie, który zwyczajowo jest najtrudniejszy dla branży e-commerce. Jestem usatysfakcjonowany wynikami spółki za pierwszy kwartał, które znacznie przewyższają nasze oczekiwania i pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość – mówi Maciej Nowak, Prezes Zarządu w E-Shopping Group.
Wdrożenie elastycznego i efektywnego kosztowo modelu sprzedaży dropshipping, na bazie którego spółka prowadzi 7 sklepów internetowych, zawocowało uzyskaniem przychodów netto za 2023 r. przekraczających 1,6 mln zł. Na koniec grudnia ub.r. koszyk zakupowy E-Shopping Group obejmował już ponad 18 tys. zamówień. Spółka zamierza nadal dywersyfikować biznes, rozwijając działalność opartą na modelu dropshippingowym z marżą na poziomie ok. 30 proc. Równolegle jej celem jest wprowadzanie na rynek marek własnych, które umożliwiają osiąganie znacznie wyższych marż.
Rozwój spółki E-Shopping Group
– Na początku 2024 r. z sukcesem uruchomiliśmy pierwszy własny brand – Bentivolio. Został on bardzo ciepły przyjęty przez klientów. Wprowadzenie marki własnej było kamieniem milowym w rozwoju E-Shopping Group. Ważnym krokiem w zwiększaniu skali biznesu poprzez sukcesywne rozbudowywanie portfela. Widząc skalę zainteresowania naszymi produktami własnymi, chcemy nadal iść tą drogą i pracujemy już nad wprowadzeniem kolejnych brandów. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu zbudujemy silne przewagi konkurencyjne, które pozwolą nam długoterminowo zwiększać wartość E-Shopping Group. Odpowiadając na oczekiwania naszych akcjonariuszy – podsumowuje Dariusz Wais, Przewodniczący Rady Nadzorczej.
Spółka zapowiedziała uruchomienie nowej marki własnej w branży FMCG jeszcze w tym roku. Dąży również do podwojenia w 2024 r. przychodów względem roku 2023. Pomóc w realizacji tego celu ma równoległe rozwijanie portfela sklepów i budowanie multibrandowego huba w segmencie międzynarodowej sprzedaży internetowej. Oferta spółki jest już dostępna na platformach sprzedażowych w Czechach i Słowacji. Niebawem ma się pojawić także na rynku rumuńskim oraz na Bliskim Wschodzie.
Przeczytaj również: Do kiedy należy rozliczyć PIT za 2023 rok?
O E-Shopping Group
E-Shopping Group to spółka notowana na rynku NewConnect, która dynamicznie rozwija się w obszarze e-commerce. Prowadzi ona 7 sklepów internetowych w elastycznym, niskokosztowym i łatwym do wdrożenia modelu sprzedaży dropshipping. Obecnie koncentruje się na zwiększaniu wartości koszyka zakupów i konsekwentnym wzroście przychodów ze sprzedaży. Uzyskiwanych z działalności e-sklepów: Strefadomiogrod.pl, Narzedziowysklep.com.pl, OgrodCentrum.pl, Samezdrowe.pl, Kingofbeauty.pl, Odkrywcyzabawek.pl i Przemyslowahurtownia.pl. A także wprowadzonej niedawno na rynek pirewszej marki własnej – Bentivolio. Celem spółki jest stworzenie rozpoznawalnego, multibrandowego huba, działającego w obszarze sprzedaży internetowej w Polsce oraz zagranicą. Między innymi w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz na Bliskim Wschodzie. W 2024 r. E-Shopping Group planuje wprowadzić nowy marketplace przeznaczony dla osób stawiających pierwsze kroki na rynku e-commerce.
Zdjęcie główne: Unsplash