Na przestrzeni dwóch ostatnich lat duet Dominico Dolce & Stefano Gabbana zebrał rzesze sympatyków swojej marki. Włoski dom mody przygotował interesujące kampanie prorodzinne, reklamujące sezonowe kolekcje. Teraz ekskluzywna marka zdecydowała się na odważny krok. Od niedzieli na portalu Style.com możemy zakupić hidżab, czyli tradycyjne nakrycie głowy muzułmanek i obywatelek świata arabskiego. Kolekcja Abaya zawiera kilkanaście modeli w kolorach: “luksusowym czarnym” i “piaszczystym beżowym”, wykonanych z delikatnych materiałów. Pojawiły się również bardziej odważne modele nawiązujące do kolekcji na sezon wiosna-lato 2016.
W przemyśle odzieżowym pojawiło się kilka inicjatyw nawiązujących do świata muzułmanów. Tommy Hilfiger oraz Donna Karan przygotowali kolekcje capsule z okazji święta Ramadan. Projektantka Monique Lhuillier zaprojektowała kolekcję kaftan dla sklepu internetowego Moda Operandi. Niszowa marka H&M zatrudniła pierwszą modelkę Mariah Idrissi, noszącą hidżab. Uniqlo nawiązało współpracę z brytyjskim projektantem Hana Tajima, który przygotował kolekcję bluzek, sukienek i nakryć głowy, sprzedawaną w sklepie internetowym marki w lipcu ubiegłego roku.
Trend produkcji okryć głowy lub ubrań dedykowanych obywatelom krajów arabskich będzie nabierał na sile, ponieważ według szacunków ich wydatki na segment odzieży i obuwia wyniosą 484 miliardy dolarów do 2019 roku.
Autor: Alicja Szablewska