Demna odchodzi z Balenciagi, aby objąć stanowisko nowego dyrektora artystycznego Gucci. Kering, właściciel marki, liczy na to, że kreatywność gruzińskiego projektanta pozwoli wyrwać włoski dom mody z marazmu i przywróci jego dawną świeżość.
Wreszcie poznaliśmy odpowiedź na jedno z najbardziej palących pytań branży: Demna, dotychczasowy dyrektor kreatywny Balenciagi, został ogłoszony nowym dyrektorem artystycznym legendarnego domu mody Gucci. Informację tę potwierdziła grupa Kering, właściciel obu marek.
“Jego kreatywna moc jest dokładnie tym, czego Gucci potrzebuje”
– powiedział François-Henri Pinault, prezes i dyrektor generalny Kering.
Z Balenciagi do Gucci
43-letni projektant, urodzony w Gruzji, pożegna się z Balenciagą po swoim ostatnim pokazie haute couture 6 lipca, by następnie rozpocząć nowy rozdział we włoskim gigancie luksusu. W Gucci będzie współpracował z dyrektorem generalnym Stefano Cantino. Kering poinformował, że nazwisko następcy Demny w Balenciadze zostanie ogłoszone wkrótce.
“Jestem naprawdę podekscytowany, że dołączam do rodziny Gucci,” powiedział Demna w oświadczeniu. “To zaszczyt przyczynić się do rozwoju domu, który głęboko szanuję i od dawna podziwiam. Nie mogę się doczekać, aby wspólnie ze Stefano i całym zespołem napisać nowy rozdział tej niesamowitej historii Gucci.“
Demna: kim jest nowy dyrektor kreatywny Gucci?
Już w 2021 roku Demna zapowiedział swoją wizję współpracy z Gucci, udzielając ówczesnemu dyrektorowi kreatywnemu Alessandro Michelemu błogosławieństwa na kreatywne zapożyczenie sylwetek i kodów Balenciagi do projektu “Hacker Project”. Wówczas grafiki Balenciagi pojawiły się na kultowych akcesoriach Gucci, takich jak torebka Jackie, a Michele dodał swój charakterystyczny, eklektyczny styl do surowych, współczesnych sylwetek Demny.
Teraz Demna stoi przed wyzwaniem ukształtowania własnej wizji Gucci. W Balenciadze, którą objął dekadę temu, jego misją było rozwinięcie i dostosowanie nowatorskiej, ulicznej i humorystycznej estetyki, którą wcześniej przedstawił światu za pośrednictwem Vetements w 2014 roku. Szacuje się, że przychody Balenciagi wzrosły z około 200 milionów euro w pierwszym roku jego pracy do 1,76 miliarda euro w 2021 roku.
Przeczytaj również: Donatella Versace żegna się ze stanowiskiem dyrektor kreatywnej Versace!