noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Decathlon z nowym CEO: Javier López obejmuje stery. Na zdjęciu nowoczesny salon Decathlon.

Decathlon ogłosił nowego CEO. Jest związany z marką od niemal 30 lat

REKLAMA
noSlotData

Decathlon, jedna z najbardziej rozpoznawalnych sieci sklepów sportowych na świecie, ogłosiła istotne zmiany w najwyższych strukturach zarządzania. Nowym CEO firmy został Javier López, który z Decathlonem związany jest od ponad 26 lat i wcześniej pełnił funkcję Global Chief Value Chain Officer. Przejmuje on stanowisko po Barbarze Martin Coppoli, docenianej za rozwój sprzedaży e-commerce oraz działania na rzecz ograniczenia emisji CO2 podczas jej trzyletniej kadencji.

Nowy etap w historii Decathlon

Decyzja o mianowaniu Javiera Lópeza nowym CEO Decathlon zapadła w kluczowym momencie – firma stawia na dalszy wzrost, jednocześnie wzmacniając zobowiązania społeczne i ekologiczne. Julien Leclercq, syn założyciela Decathlonu – Michela Leclercqa – który niedawno objął funkcję prezesa zarządu, wyraził pełne zaufanie do nowego CEO:

„Mam pełne zaufanie do zdolności Javiera Lópeza do zjednoczenia zespołu i zapewnienia zrównoważonego wzrostu przy jednoczesnym zachowaniu wyjątkowej, integracyjnej kultury Decathlon”.

Javier López - nowy CEO Decathlon
Javier López to nowy CEO Decathlon

Barbara Martin Coppola żegna się ze stanowiskiem CEO Decathlon

Minione trzy lata przyniosły firmie wzrost rozpoznawalności jako globalnej marki sportowej i dynamiczny rozwój kanałów online. W czasie sprawowania funkcji przez Barbarę Martin Coppolę, Decathlon zintensyfikował działania na rzecz ochrony środowiska oraz rozbudował ofertę e-commerce, co pozwoliło na zwiększenie bazy klientów i wypracowanie jeszcze lepszego wizerunku w branży.

Wzrost sprzedaży i dalsze plany na rozwój

Zgodnie z najnowszymi danymi, w 2024 roku sprzedaż Decathlonu wzrosła o 5,2% (w ujęciu rdr.), sięgając poziomu 16,2 mld euro. To lepszy wynik niż 4,4% odnotowane rok wcześniej. Dodatkowo firma rozszerzyła zasięg globalny do 1 817 sklepów w 79 krajach, co oznacza 68 nowych punktów na światowej mapie Decathlonu.

Najbliższe miesiące przyniosą dalszą koncentrację na strategii ukierunkowanej na rozwój marek własnych, takich jak Quechua czy Kiprun, które mają mocniej konkurować z gigantami sportowego rynku, m.in. Nike i Adidas. Równolegle Decathlon planuje kontynuować działania proekologiczne oraz inwestycje w obszarze marketingu, by jeszcze skuteczniej docierać do nowego pokolenia fanów sportu i mody sportowej.

Przeczytaj również: Allegro ma nowego prezesa. To specjalista z 25-letnim doświadczeniem w branży e-commerce

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES