Jak wynika z raportu przeprowadzonego przez Citron Resarch, Etsy Inc stała się jedną z najwiekszych platform na świecie z podrabianymi towarami. Akcje firmy ecommerce spadły o 6 proc. od 16 lutego.
Citron Research oskarża Etsy
Citron Research publikuje felietony od ponad 17 lat, co czyni go jednym z najdłużej działających internetowych serwisów z komentarzami giełdowymi. Z ponad 150 raportami, Citron zgromadził doświadczenie w identyfikowaniu oszustw modeli biznesowych. Celem tej witryny jest dostarczanie inwestorom prawdziwych informacji na tematy giełdowe i biznesowe w przystępny sposób.
Citron Research, w swoim ostatnim raporcie donosi, że odsetek podrabianych towarów na platformie Etsy stał się zbyt duży. Firma badawcza stwierdziła, że Etsy pozwalała sprzedawcom na platformie kupować reklamy niezidentyfikowanych marek, a następnie oznaczała wiele z nich jako zaufane witryny, nie sprawdzając ich prawdziwości. Dodatkowo Citron Research ostrzegł Etsy, że poprzez takie działania ryzykuje konflikt z Federalną Komisją Handlu, Departamentem Sprawiedliwości, Amerykańską Komisją Papierów Wartościowych i Giełd, a także Służbą Celną. Platforma nie zabrała w tej sprawie komentarza.
Niechlubny felieton Citron Research już przysporzył Etsy kłopotów. Akcje sklepu e-commerce’owego odnotowały spadek o 6 proc. Oprócz tego niektórzy analitycy spodziewają się, że Etsy czeka ponury kwartał, ponieważ konsumenci o niższych dochodach ograniczają wydatki na artykuły gospodarstwa domowego, ubrania, biżuterię i akcesoria, co łącznie stanowi około 60 proc. wartości towarów brutto firmy.
Przeczytaj też: Hermès wypłaca wszystkim pracownikom premię w wysokości 4 tys. euro
Zdjęcie główne: Unsplash