noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Modelka przygotowywana do pokazu Emporio Armani. Ubrana jest w białą koszulę i czarną kamizelkę. Ma ciemne, związane włosy, okulary na nosie i czerwone usta. Przed nią stoi wizażystka i robi ostatnie poprawki makijażu pędzlem. Zdjęcie jest ciemne, na czarnym tle, tylko modelka jest oświetlona.

Co czeka branżę kosmetyczną w 2025 roku? Przed markami nowe wyzwania

REKLAMA
noSlotData

Branża beauty jako jedna z niewielu cieszy się rosnącymi wynikami sprzedaży i wzrostem zainteresowania produktami, co nie znaczy, że nie stoją przed nią wyzwania do podjęcia. Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy pod wieloma względami. Konsumenci – świadomi, wymagający i gotowi inwestować w swoje zdrowie i wygląd – oczekują od marek czegoś więcej niż tylko obietnic piękna. Istotne staną się innowacje, zrównoważony rozwój i głębokie zrozumienie potrzeb użytkowników. Jakie strategie powinny obrać marki beauty, by sprostać tym wymaganiom? Przedstawiamy trendy kosmetyczne, które ukształtują nową rzeczywistość.

Ekologia jako główne wyzwanie dla marek kosmetycznych – mniej plastiku i nie tylko 

Zrównoważony rozwój to już nie tylko wybór, ale konieczność. Klienci coraz bardziej przywiązują wagę do technik produkcji oraz sposobu prezentacji swoich wyrobów. Marki muszą ograniczyć ilość plastiku w opakowaniach i inwestować w innowacyjne materiały biodegradowalne lub nadające się do recyklingu. Do tego konsumenci oczekują od marek zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, a także stosowania naturalnych, etycznie pozyskiwanych składników.

Czy to wszystko? W tych działaniach ważna będzie również transparentność marek. Klienci chcą wiedzieć, skąd pochodzą surowce i czy pracownicy są godziwie wynagradzani. Firmy kosmetyczne będą musiały opowiedzieć swoją historię – autentyczną i spójną z wartościami ekologicznymi, a także udowodnić jej realność konkretnymi wynikami.

Tego typu wartości starają się wprowadzać właściciele marki Yope: Wywiad z twórcami marki 

Spersonalizowana pielęgnacja skrojona wedle potrzeb skóry 

Uniwersalność jest mile widziana w garderobie, ale jeśli chodzi o trendy kosmetyczne 2025, jest zupełnie inaczej. Teraz użytkownicy mają sprecyzowane oczekiwania wobec pielęgnacji. Dlatego też personalizacja stanie się jednym z kluczowych wyzwań dla marek kosmetycznych w 2025 roku. Rozwiązania oparte na analizie skóry, testach genetycznych czy sztucznej inteligencji pozwolą tworzyć kosmetyki „szyte na miarę”.

Firmy muszą przygotować się na inwestycje w zaawansowane technologie i rozwój narzędzi diagnostycznych, a także poszukiwanie nowych formuł oraz składników aktywnych, które umożliwią precyzyjne dopasowanie produktów do unikalnych cech użytkownika. To również czas na budowanie bliższej relacji z klientem – edukacja, interaktywne aplikacje i konsultacje z ekspertami online staną się podstawą nowoczesnej pielęgnacji.

Nowoczesne technologie w pielęgnacji – efekty jak z salonu w domowym zaciszu

Kolejnym ważnym aspektem w branży kosmetycznej w 2025 roku stanie się rozwój technologiczny i dostęp do zaawansowanych urządzeń pielęgnacyjnych. Maski LED, aparaty do depilacji czy inne narzędzia do zabiegów pielęgnacyjnych są już standardem i teraz oczekuje się, że będą coraz bardziej ulepszane.

Ważne będą również zaawansowane formuły kosmetyczne, które korzystają z nanotechnologii, by dostarczać składniki aktywne głęboko w skórę. Marki, które postawią na innowacje i współpracę z sektorem medycznym, zyskają przewagę konkurencyjną, oferując produkty skuteczne i bezpieczne.

Skinimalizm – ograniczenie kosmetyków w pielęgnacji i makijażu 

Przesyt i nadmiar ustępują miejsca minimalizmowi – trend skinimalizmu będzie dominować w 2025 roku. Konsumenci coraz częściej decydują się na ograniczenie liczby stosowanych kosmetyków, stawiając na wielofunkcyjne produkty o prostych składach, wybierają konkretne składniki aktywne o potwierdzonej skuteczności. Trend ten zahacza również o wcześniej wymienioną personalizację pielęgnacji, w której klienci oczekują doboru substancji odpowiednich do potrzeb cery. Natomiast w makijażu kosmetyki mają zyskiwać coraz większą użytkowość – jeden produkt ma przynosić kilka efektów.  

Marki kosmetyczne muszą zmierzyć się z wyzwaniem tworzenia formuł, które spełniają różnorodne potrzeby i są zgodne z ideą „mniej znaczy więcej”. Skinimalizm to także szansa na promowanie odpowiedzialnej konsumpcji – marki będą edukować klientów, jak uzyskać najlepsze efekty przy małej ilości produktów. Tym działaniem marki mogą zwiększyć przywiązanie klientów i wzmocnić ich zaufanie.

Holistyczne podejście do pielęgnacji i makijażu – branża beauty musi dbać o ciało i ducha

Zmienia się również podejście do pielęgnacji i makijażu. Nie są to już tylko rutynowe czynności upiększające, ale pewnego rodzaju doświadczenie, a sama czynność aplikacji kremu czy podkładu ma przynosić przyjemność i dawać poczucie zaopiekowania się sobą. Holistyczne podejście, które łączy dbanie o ciało, umysł i ducha, stanie się jednym z głównych kierunków w branży kosmetycznej 2025 roku. 

Zadaniem dla marek będzie umiejętne i szczere (to ważny element – autentyczność przede wszystkim) budowanie narracji wokół dobrego samopoczucia. Mają oferować kosmetyki działające dobrze na skórę i samopoczucie. Kojące zapachy, przyjemne w dotyku konsystencje oraz ekologiczne opakowania ewidentnie wpiszą się w ten trend. Ważne będzie również przekonanie, że pielęgnacją i makijaż nie muszą być obowiązkiem, zadaniem do odhaczenia, a rytuałem, który w natłoku obowiązków daje szansę na self-care w biegu.

Czytaj także: Trendy w social media 2025. Autentyczność i nie tylko

Zdjęcie główne: Launchmetrics, Emporio Armani

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES