noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
chiara ferragni włoska influencerka kontrowersje afera

Chiara Ferragni zapłaci solidne zadośćuczynienie za wprowadzanie w błąd

REKLAMA
noSlotData

Chiara Ferragni, włoska influencerka modowa, oraz jej firmy zgodziły się zapłacić co najmniej 1,2 mln euro (1,3 mln dolarów) organizacji charytatywnej dla dzieci w celu rozstrzygnięcia sprawy antymonopolowej.

Włoski urząd ds. konkurencji (AGCM) ogłosił w piątek, że wszczął dochodzenie w sprawie sprzedaży przez firmy Ferragni jajek wielkanocnych w latach 2021 i 2022 roku. Opakowania jajek mogły wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując, że część dochodów ze sprzedaży trafi do organizacji charytatywnej dla dzieci “I Bambini delle Fate”.

Zgodnie z ustaleniami AGCM, firmy Ferragni, Fenice i TBS Crew wpłacą organizacji charytatywnej 1,2 mln euro w ciągu trzech lat. Pieniądze te trafią do organizacji pomagającej dzieciom z autyzmem i niepełnosprawnościami.

Producent jajek wielkanocnych, Cerealitalia, również dołoży się do zadośćuczynienia, przekazując organizacji co najmniej 100 000 euro w tym samym okresie.

AGCM podkreśliło, że te zobowiązania są prawnie wiążące. W przypadku ich niespełnienia urząd może ponownie otworzyć dochodzenie antymonopolowe, co może skutkować nałożeniem grzywny w wysokości do 10 milionów euro, a w przypadku powtarzających się naruszeń nawet zakazem prowadzenia działalności gospodarczej na okres do 30 dni.

W oświadczeniu cytowanym przez włoskie agencje prasowe, Fenice i TBS Crew podkreśliły, że oprócz zobowiązania się do wpłat, postanowiły “wyraźnie oddzielić działania komercyjne od działalności charytatywnej”. Biuro prasowe Ferragni nie odpowiedziało na prośbę Reutera o komentarz.

Przeczytaj również: Chiara Ferragni zwolniona z pracy

Kontrowersje wokół Chiary Ferragni

To nie pierwszy raz, gdy Ferragni staje w obliczu problemów z powodu swoich działań marketingowych. W zeszłym roku AGCM nałożyła na nią grzywnę w wysokości prawie 1,1 miliona euro za podobną sprawę dotyczącą świątecznych ciast Pandoro, których opakowania sugerowały wsparcie dla szpitala dziecięcego.

Po fali negatywnych komentarzy i anulowaniu współpracy z kilkoma firmami, Ferragni przyznała się do “błędu w komunikacji”. W odpowiedzi na te kontrowersje, włoski rząd zaostrzył przepisy dotyczące darowizn na cele charytatywne.

Zdjęcie główne: Instagram @chiaraferragni

Dowiedz się więcej: Topowa influencerka oskarżona o oszustwo. Afera z ciastkami będzie kosztować ją fortunę

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES