noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Chiara Ferragni straciła 10 milionów euro. Na zdjęciu włoska influencerka Chiara Ferragni - blondynka z rozpuszczonymi falowanymi włosami. Jest ubrana w szarą marynarkę z głębokim dekoltem wysadzaną kryształkami.

Chiara Ferragni liczy straty. 10 milionów euro na minusie

REKLAMA
noSlotData

Problemy Chary Ferragni wydają się nie mieć końca. Po kryzysie wizerunkowym i głośnym rozstaniu z wieloletnim partnerem Fedezem, media donoszą o problemach finansowych spółki influencerki. Fenice srl ma notować ogromne straty, liczone w milionach dolarów. 

Włoskie media, w tym dziennik Corriere della Sera, donoszą o poważnych trudnościach finansowych spółki Fenice srl – podmiotu zarządzającego markami Chiary Ferragni. Spółka ta odpowiada za zarządzanie marką sygnowaną nazwiskiem influencerki, która obejmuje szeroki asortyment produktów, od kosmetyków po akcesoria. To właśnie Fenice Srl odpowiadała za współpracę z innymi markami i kampanie reklamowe, które po wybuchu afery Pandoro zostały wstrzymane.

Chiara Ferragni to nie tylko influencerka, ale i businesswoman. Na czym zbudowała imperium?

Według Corriere della Sera, w 2023 roku Fenice srl osiągnęła przychody na poziomie 11–12 mln euro, jednak rok później spadły one do zaledwie 2 mln euro. Oznacza to, że firma miała łącznie stracić około 10 mln euro w roku 2023 i 2024.

Głównymi udziałowcami Fenice srl są: Chiara Ferragni (32,5%), Paolo Barletta (40%), Pasquale Morgese (27,5%).

W krótkim oświadczeniu prasowym Ferragni poinformowała o dokapitalizowaniu Fenice Srl kwotą 6,4 miliona euro za pośrednictwem swojej spółki holdingowej Sisterhood Srl, wraz z firmą Alchimia Spa.

Afery Chiary Ferragni

Chiara Ferragni, jedna z najsłynniejszych włoskich influencerek modowych, od dłuższego czasu mierzy się z serią kontrowersji związanych z wprowadzającymi w błąd praktykami marketingowymi wokół produktów świątecznych, które sugerowały wsparcie akcji charytatywnych – najpierw w przypadku ciast Pandoro, a następnie wielkanocnych jajek. W obu sprawach interweniował włoski urząd ds. konkurencji (AGCM), zarzucając Ferragni i jej firmom, m.in. Fenice srl i TBS Crew, brak przejrzystej komunikacji na opakowaniach, co mogło wprowadzać klientów w błąd co do faktycznej wysokości i celu przekazywanych darowizn. Ostatecznie podmioty powiązane z Ferragni zobowiązały się do wypłacenia ponad 1,2 mln euro organizacji “I Bambini delle Fate”, pomagającej dzieciom z autyzmem i niepełnosprawnościami, a dodatkową kwotę (100 tys. euro) przekaże producent jajek, Cerealitalia.

Dowiedz się więcej: Tod’s wyrzucił włoską influencerkę z zarządu

Zdjęcie główne: Instagram @chiaraferragni

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES