Grupa H&M zapowiada duże zmiany w portfolio. Na rynek powróci popularna marka odzieżowa, którą zniknęła z rynku pięć lat temu. Nadchodzące zmiany wpłyną również na funkcjonujących brandów Monki i Weekday. Sprawdzamy, co planuje szwedzki koncern.
Grupa H&M obecnie posiada w portfolio takie marki odzieżowe jak H&M, COS, &Other Stories, Arket, Afound oraz Monki i Weekday. Do 2018 roku pod skrzydłami szwedzkiego giganta znajdował się również młodzieżowy brand Cheap Monday. Niespełna dekadę temu marka uchodziła za jedną z najpopularniejszych sieciówek. Brand z czaszką w logo słynął z casualowych i streetwearowych ubrań, a szczególnie z dobrej jakości jeansów w przystępnych cenach. Atrakcyjna oferta skierowana do młodego pokolenia nie pomogła jednak utrzymać się na rynku, a Grupa H&M zdecydowała się na likwidację marki ze względu na trudności finansowe i brak wizji na dalszy rozwój.
Cheap Monday powraca
Teraz H&M Grup zdecydowało się wskrzesić Cheap Monday, co przy okazji zwiastuje poważne zmiany dla innych brandów szwedzkiej spółki. Odświeżony brand ma połączyć się wraz z Monki i działać wspólnie pod szyldem marki Weekday.
Co oznacza to dla Monki? Nadchodzące zmiany spowodują degradację marki, a osoby w niej zatrudnione utracą miejsca pracy. Grupa H&M deklaruje pełne wsparcie pracowników Monki w zapowiadanej restrukturyzacji. Planowane zmiany zwiastują również zamknięcie siedziby Monki w Goteborgu. Nie potwierdzono jednak, co stanie się z salonami marki. Wchłonięcie marki przez Weekday argumentowane jest “redukcją kosztów administracyjnych i operacyjnych, które uwolnią zasoby finansowe w celu dalszego skupienia się na rozwoju marki i wzmocnienia jej oferty” – czytamy w oficjalnym komunikacie.
Przedstawiciele H&M Group podkreślają, że ich ambicją jest stworzenie „ekscytującego, doświadczenia, dostosowanego do potrzeb i preferencji młodych klientów”. Oznacza to, że jako grupę docelową połączonych marek wciąż obiera się podążającą za modą i szybkimi trendami Generację Z. Cheap Monday ma powrócić do sprzedaży z niewielkim asortymentem jeansów.
Cheap Monday – od second handu do sieciówki
Grupa H&M kupiła Cheap Monday w 2008 roku od koncernu Fabric Scandinavian AB. Co może zaskoczyć, w momencie powstania – czyli w 2000 roku, skandynawska marka działała jako second hand. Po niemal 10 latach działalności pod skrzydłami H&M, szwedzki koncern postanowił zakończyć działalność brandu. Powodem takiej decyzji mają być straty finansowe, jakie przynosiła marka. Przedstawiciele koncernu H&M oznajmili wówczas, że firma planuje skupić się na rozwojowych obszarach biznesu, które wybrali jako te warte inwestowania.
Zdjęcie główne: kampania Cheap Monday 2018, mat. prasowe
Przeczytaj również: Czy CCC jest na sprzedaż? Sprawdzamy plan spółki na wyjście z kryzysu