„Centra handlowe ciągle w defensywie. Mamy dane ze 140 galerii”

114
źródło: Unsplash

W maju w centrach handlowych Polacy wydali 1,4 mld zł, o prawie jedną czwartą mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Retail Institute. Liczba klientów i obroty w sklepach sukcesywnie rosną, ale nadal pozostają na niższym poziomie niż rok temu. Zmieniają się też zwyczaje zakupowe klientów.

– Obroty firm prowadzących działalność handlową, usługową i rozrywkową w 140 centrach handlowych monitorowanych przez Retail Institute spadły w maju o 24,6 proc. w porównaniu do roku 2019 i wyniosły 1,4 mld złotych – mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute. Za czerwiec takich danych jeszcze nie ma.

– Zdecydowanie lepiej radziły sobie w maju branże, w których niezwykle istotny jest element doradztwa, gorsze wyniki miały natomiast te, które opierały się na zakupach spontanicznych i impulsowych – dodaje Szmeja” – Business Insider Polska

CZYTAJ WIĘCEJ