noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

CCC notuje kolejne wzrosty w e-commerce. Grupa podsumowuje rok obrotowy 2020/21

REKLAMA
noSlotData

Grupa CCC zakończyła IV kwartał 2020/21 roku, uwzględniający styczeń’21, zbliżonym rdr wynikiem sprzedażowym. W tym czasie przychody wyniosły blisko 2 mld zł. Przedłużającym się lockdownom na wielu rynkach działalności Grupy towarzyszył dynamiczny wzrost e-commerce, o 84% rdr, a w samym styczniu ponad 78% sprzedaży pochodziło z kanałów online. 

Lider sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej koncentruje się obecnie na przygotowaniach do sezonu wiosna-lato, zarówno od strony produktowej, marketingowej, jak i logistycznej. Grupa CCC zmienia rok obrotowy, który od 2021 r. będzie rozpoczynał się w lutym, a kończył w styczniu, a tym samym będzie bardziej dostosowany do sezonów produktowych charakterystycznych dla branży.

W całym roku obrotowym 2020/21 (13-miesięcznym) przychody wyniosły 5,6 mld zł, z czego 48% stanowiła sprzedaż e-commerce (+71% r/r). W porównaniu z rokiem 2019/20 spadek sprzedaży wyniósł jedynie 3%. – Uważamy to za bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę wprowadzenie kilku lockdownów, w większości w kluczowych dla handlu miesiącach – marcu, kwietniu i listopadzie. Na koniec stycznia 2021 r. na 1029 naszych sklepów otwartych było jedynie 420.To, że kończymy ten rok z takimi wynikami sprzedażowymi jest efektem wcześniej poczynionych inwestycji w technologię, rozwój oferty produktowej oraz e-commerce. To również rezultat szybkiej adaptacji firmy do nowej sytuacji rynkowej, działania scenariuszowego i pełnej mobilizacji zespołu – mówi Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy CCC. 

Marża brutto Grupy w IV kwartale spadła o 1,5 p.p. r/r, na co wpływ miały m.in. wyprzedaże związane z wprowadzanymi locdownami i niższym ruchem w sklepach w okresach je poprzedzających. Jej spadek hamowany był istotną, konsekwentną poprawą w segmencie online (+2,5 p.p. r/r). Grupa CCC utrzymuje dyscyplinę kosztową – koszty wzrosły o 14% rdr, głównie za sprawą rozwijającego się kanału e-commerce (rosły jednak wolniej od dynamiki przychodów).

EBIT 4-miesięcznego Q4’20/21 obciążony został wynikami stycznia, zwyczajowo najsłabszego sprzedażowo miesiąca – w tym roku będącego dodatkowo pod wpływem administracyjnego zamknięcia większości sklepów stacjonarnych.

Siła e-commerce

Rekordowym wynikiem w historii Grupy CCC w IV kwartale 2020/21 był 55% udział e-commerce w łącznej sprzedaży.  Głównym silnikiem e-commerce pozostaje eobuwie, którego sprzedaż w IV kwartale 2020/21 roku wyniosła 919 mln zł (+69% rdr), przy marży EBITDA na poziomie 8,9% (+2,7 p.p. rdr). Jednocześnie, dynamicznie rozwijają się pozostałe platformy e-commerce Grupy (ccc.eu, DeeZee), które w IV kwartale 2020/21 odpowiadały już za 16% sprzedaży online, w porównaniu do 9% w tym samym okresie rok wcześniej. Każdy z tych kanałów zanotował trzycyfrowe wzrosty sprzedaży, a samo ccc.eu zaliczyło skok aż o 353% rdr. Dobre wyniki sprzedażowe Grupa zanotowała na Węgrzech i w Rumunii, gdzie pomimo spadków trafficu, dzięki silnemu e-commerce, odnotowane zostały zbliżone rdr wyniki sprzedażowe. Równolegle, widoczne jest zwiększone zainteresowanie stale rozwijaną ofertą odzieży. Sprzedaż na platformie Modivo wzrosła o 137% rdr, a w całym 2020/21 r. wygenerowała ona 268 mln zł przychodu (ponad 5x więcej niż rok wcześniej). Z kolei, udział kolekcji odzieży w przychodach DeeZee w styczniu ‘21 to już 16% (+9 p.p mdm).

Styczeń był kolejnym miesiącem, w którym e-commerce Grupy CCC odnotował bardzo dobre wyniki sprzedażowe, rosnąc o 78% rdr. Na wysoką dynamikę w segmencie online złożyły się wzrosty w eobuwie (+84% rdr) – w tym Modivo (+78% rdr), a także ccc.eu (+67% rdr) i DeeZee (+43% rdr). Rosnącej sprzedaży towarzyszyła także poprawa marży brutto e-commerce o 7 p.p. rdr, związana z wprowadzeniem nowego kalendarza handlowego i zmianą miksu produktowego.

Miniony miesiąc, mimo tradycyjnie wyprzedażowego charakteru, ze względu na zimową aurę, zakończył się dobrym wynikiem pod względem sprzedaży typowych dla sezonu kategorii produktowych (botki, kozaki, śniegowce). Wzrosty w handlu internetowym w tych kategoriach sięgnęły nawet 600%. Co istotne, cały IV kwartał udowodnił bardzo dobry odbiór przez klientów kolekcji jesień-zima, która już zastępowana jest stopniowo produktami z nowej wiosennej oferty.  

– Od początku lutego otworzyliśmy wszystkie sklepy CCC w Polsce. Decyzja o uwolnieniu handlu cieszy i jest dobrym sygnałem na przyszłość. Jesteśmy gotowi na bezpieczne i profesjonalne przyjęcie klientów w salonach CCC. Czeka na nich bardzo dobra kolekcja, nowoczesne sklepy i wysokiej jakości obsługa. Mamy zróżnicowaną ofertę na start, zarówno atrakcyjne wyprzedaże, jak również duży udział nowości – mówi Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu CCC. 

Nowa kolekcja jeszcze mocniej podkreśla wykorzystywane przez CCC trendy modowe i charakter głównych marek, tj. Gino Rossi, Sprandi, Lasocki, DeeZee oraz Jenny Fairy. Grupa nadal inwestować będzie w cieszące się dużym powodzeniem kolekcje kapsułowe. W planach są m.in. te przygotowane przez młodych zdolnych artystów z łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, z którą współpracuje CCC, chcąc inspirować się głosem młodego pokolenia i wspierać rozwój talentów.

>>> Przeczytaj również: Deloitte: Zrównoważony rozwój i cyfryzacja powinny na stałe wpisać się w strategię marek luksusowych

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES