Calvin Klein restrukturyzuje działalność w Europie. Tym samym amerykański producent szykuje się do zwolnień w swojej siedzibie w Amsterdamie. Powodem tych działań ma być większe skupienie się na rynku Stanów Zjednoczonych i nowej globalnej strukturze.
W obliczu zmian w strukturach amerykańskiego potentata, pracę może stracić około 100 osób. Redukcje mają objąć działy kreatywne, w tym działy projektowania czy rozwoju produktu. Miejsca pracy mają być zredukowane w okresie od maja do sierpnia 2024.
Rzecznik koncernu PVH potwierdził, że firma szykuje się do zwolnień, jednak nie ujawnił ile dokładnie osób straci prace w szeregach CK. Podkreślono jednak, że wraz z „redukcją siły roboczej” niektóre opisy stanowisk zmieniły się, aby odzwierciedlać nowe obowiązki w zmieniających się strukturach marki.
Amerykańska marka premium pracuje nad stworzeniem nowej globalnej struktury firmy pod przewodnictwem Evy Serano, nowej prezydent marki wybranej w marcu 2023. W ramach reorganizacji, w październiku marka mianowała również Evę Vidal Dans jako nową dyrektor produktu.
Amsterdam pozostanie główną siedzibą marki Tommy Hilfiger
Nie oznacza to jednak, że producent planuje wycofać się z Europy. Rzecznik PVH podkreślił, że hub w Amsterdamie wciąż będzie funkcjonał jako jeden z oddziałów spółki i marki Tommy Hilfiger. Biuro ma pozostać jednocześnie centrum operacji dla regionu EMEA, obejmującego Europę, Bliski Wschód i Afrykę, które mają pozostać jednymi z najważniejszych rynków wzrostu grupy.
„Naszą wizją jest zbudowanie Calvina Kleina i Tommy’ego Hilfigera w najbardziej pożądane marki stylu życia i uczynić PVH jedną z grup o najwyższej wydajności. Wykonując tę wizję, Amsterdam odgrywa znaczącą rolę zarówno naszą regionalną siedzibę główną EMEA, jak i globalną siedzibę głównej naszej marki Tommy Hilfiger” – podkreślił rzecznik PVH.
Zdjęcie główne: Calvin Klein kampania 2022
Przeczytaj również: Calvin Klein: jak stworzył markę przynoszącą milionowe zyski?