Burberry po raz kolejny zmienia swój wizerunek. Co wiemy o pierwszej kampanii Daniela Lee?

Daniel Lee, nowy dyrektor kreatywny Burberry decyduje się na mocny krok. Odnawia związek marki z Wielką Brytanią, tworząc swoją pierwszą kampanię i nowe logo.

Nowy wizerunek brytyjskiej marki

Nowa kampania, która została nakręcona w Londynie, przedstawia szeroki wachlarz brytyjskich talentów. Raperzy Shygirl, John Glacier i Skepta występują obok piłkarza Raheema Sterlinga, aktorki Vanessy Redgrave i modela Lennona Gallaghera. W kampanii nie zabrakło też koreańskiej aktorki Jun Ji-hyun i modelki Liberty Ross.⁠ Zdjęcia przedstawiają nowy wizerunek marki, który odchodzi od tego sprzed pięciu lat. Równocześnie z kampanią, Burberry zaprezentowało nowy krój pisma i logo.

Nowy font zawiera wydłużone, zakrzywione litery, różniące się od masywnego, które wprowadził Gobbetti i Riccardo Tisci. Marka wróciła też do starej identyfikacji. Herb z rycerzem na koniu z flagą “prorsum”: (łac. naprzód) to projekt z 1901 roku, który stał się kluczową sygnaturą marki. Odświeżony, wygląda jak stempel odciśnięty na zdjęciach Tyrone’a Lebona.

Burberry: co zaprezentuje Daniel Lee?

Burberry wyczyściło swoje konta w mediach społecznościowych w weekend przed premierą nowej kampanii. Ta nie obejmuje jeszcze produktów zaprojektowanych przez Lee, ale zapowiada całkowity rebranding marki. Zmiany mają miejsce równo na dwa tygodnie przez wyczekiwanym debiutem Daniela Lee w czasie London Fashion Week. Jonathan Akeroyd, dyrektor generalny Burberry liczy, że Lee wniesie świeżą energię i rozgłos, czyniąc markę najbardziej pożądanym brandem na brytyjskim rynku mody. Celem jest wzrost rocznej sprzedaży brytyjskiego domu z 2,8 miliarda funtów do 5 miliardów funtów.

Zanim sprawdzimy, czy wielkie zmiany w jednym z najstarszych brytyjskich domów mody ziszczą się zgodnie z planami Akeroyda, najpierw czeka nas uczta dla zmysłów. London Fashion Week już niedługo. W związku z nową kampanią i zmianą logo pojawiły się pierwsze pytania bez odpowiedzi. W jakim kierunku będzie chciał iść Lee? Wróci do dawnego stylu marki, czy pokaże coś kompletnie nowego na miarę generacji Z?

Przeczytaj również: Walentynki w świecie mody: serca nowym trendem na 2023 rok! 

Zdjęcie główne: burberry.com, fot. Tyrone Lebon

Newsletter

FASHION BIZNES