Włoska marka Bulgari specjalizuje się w produkcji luksusowej biżuterii od końca XIX wieku. W 2011 roku została przejęta przez francuski koncern LVMH, dzięki któremu jej popularność i rozpoznawalność wzrosła. Natomiast w drugiej połowie 2016 roku, we włoskiej Valenzi powstanie największa fabryka sygnowana logo Bulgari.

Trzypiętrowy budynek fabryki został zaprojektowany przez studio Open Project, a do jego wybudowania zostaną wykorzystane materiały o niskiej szkodliwości na środowisko naturalne. Projekt architektoniczny przedstawia dwa obiekty – jeden pochodzący z XIX wieku i nowo powstały o strukturze lekkiej bryły. Koncept łączy tradycję z nowoczesnością jako nawiązanie do długowiecznej historii marki i jej dzisiejszej formy.

Fabryka spełnia dwie funkcje. Będzie miejscem, w którym wytwarza się biżuterię od prototypu po finalny produkt oraz centrum szkoleniowym Bulgari Academy dla stażystów i nowo zatrudnionych pracowników.
Jak przekonuje dyrektor generalny marki Bulgari, Jean-Christophe Babin, nowy projekt jest odpowiedzią na zwiększone zainteresowanie wyrobami biżuteryjnymi.
Autor: Alicja Szablewska