Ten sezon otwiera nowy rozdział w 12-letniej historii BIZUU. Projektanci marki postanowili uporządkować estetyczne kody i zaprezentować je w odświeżonym kontekście. Efekty ich działań prezentuje utrzymana w jesiennym klimacie sesja zdjęciowa wykonana na tle magicznego Nowego Orleanu.
Materiał partnera
Ruch i zmiana stały się punktem wyjścia do stworzenia nowej, jesiennej kolekcji celebrującej 12-lecie marki BIZUU. Za główną inspirację posłużył film “Orlando” z 1992 roku w reżyserii Sally Potter. Na jego głównego bohatera, w którego wciela się Tilda Swinton, zawistna królowa rzuca klątwę wiecznej młodości. To co w fabule jest raczej przekleństwem, w interpretacji BIZUU staje się cudownym sposobem na poszukiwanie nowych rynków, dróg rozwoju, ornamentów i jeszcze lepszej jakości tkanin.
Podobnie jak filmowy młodzieniec podróżujący przez różne dekady i epoki, marka BIZUU sięga po historyczne nawiązania i esencję tradycji wzorniczej. Na tkaninach standardowo wyróżniają się autorskie wzory – nasycone lub rozmyte, organiczne albo ostre. Nie brakuje charakterycznych dla BIZUU kwiatów – tym razem są to pastelowe różane łączki, abstrakcyjne dalie czy mieczyki. Jako alternatywę marka proponuje paisley’e w odcieniach skandynawskiego różu i miedzi.
Pośród tkanin odnajdujemy tu jedwabie, wysokiej jakości wiskozy, włóczkowe blendy z merino lub moherem. Delikatne faktury uzupełnia skóra ekologiczna w kolorze mlecznej czekolady, która może okazać się hitem nadchodzącego sezonu. Całość przełamuje silnie osadzony w trendach denim – oprócz dżinsowej kurtki, marka proponuje model spodni palazzo z przeszywaną kontrafałdą przy pasku. Ten sam model odnajdziemy również w wydaniu z szarej wełny owczej i w wersji z nadrukiem imitującym starą rzemieślniczą technikę klockową.
Zuzanna Wachowiak i Blanka Jordan śmiało sięgają w tym sezonie po odpowiedzialne alternatywy tkanin naturalnych jak modal, Ecovero i poliestry z recyklingu. Część z nich posiada prestiżowe certyfikaty jak OEKO – TEX – 100.
Jesienną kolekcję BIZUU dopełniają akcesoria do włosów – marszczone scrunchie i urocze opaski. Kobiece looki przełamują zadziorne kowbojki lub płaskie obuwie w towarzystwie skarpet. W kontraście dla romantycznych sylwetek stają bluzy i T-shirty, kombinezon inspirowany workwearem i graficzne swetry, dwa nawet z feministycznymi sloganami. Misja wzmacniania kobiet na zawsze pozostaje ważna dla marki.
Premierę nowej kolekcji uzupełnia wyjątkowa sesja zdjęciowa w trzech odmiennych stylach dopasowanych do kolejnych dropów: new vintage, new romantic i new western. Eklektyczne stylizacje BIZUU to dzieło Ashlee Barrett-Bourmier, brytyjskiej stylistki, konsultantki i dyrektorka kreatywnej, autorki kampanii marek takich jak Erdem, Isabel Marant, Preen by Thornton Bregazzi i sesji zdjęciowych do magazynów rangi Vogue czy Numero.
– Chciałam podkreślić objętości, desenie i kolory dobierając je do teł podobnych w niuansach. Szukałam podobieństw, skojarzeń. Jednocześnie starałam się mocno wydobyć z kolekcji to co w modzie doceniają najbardziej kobiety takie jak ja, które lubią być jednocześnie kobiece i silne, czuć się piękne w tym co noszą.
– mówi Barrett-Bourmier.
Za zdjęcia do kampanii odpowiada redaktor naczelna polskiej edycji “Vogue”, Ina Lekiewicz Levy. Twarzą BIZUU została Sasha Knysh, znana z kampanii marek takich jak Miu Miu czy Marc Jacobs. Zdjęcia zrealizowano w Stanie Luizjana, w tym na ulicach Nowego Orleanu, słynącego z klimatycznych klubów jazzowych i zatłoczonych knajp, co doskonale odzwierciedlono na zdjęciach.
Pierwsza odsłona nowej kolekcji BIZUU już 22 sierpnia. Drugi drop zaplanowany jest na 6 września. Trzecia, finałowa odsłona kolekcji FW 2023 trafi do sprzedaży pod koniec października.
Przeczytaj również: WYGLĄDAJ I CZUJ SIĘ PIĘKNIE. UBRANIA NA SPECJALNE OKAZJE OD BIZUU