noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Birkenstock Group wchodzi na giełdę

Birkenstock, czyli najwygodniejsze klapki świata. Marka planuje wejść na nowojorską giełdę

REKLAMA
noSlotData

Dla jednych zachwycająca wygoda, dla innych wątpliwy design – klapki Birkenstock z pewnością wywołują wiele emocji i trudno przejść koło nich obojętnie. Teraz słynna marka obuwnicza zdecydowała się na duży krok przy okazji świętowania swoich zbliżających się 250. urodzin – brand planuje wejście na giełdę.

Birkenstock – historia marki

Marka powstała w 1774 roku w Niemczech, a jej założycielem był Johann Adam Birkenstock. Od samego początku tworzyła obuwie i poszukiwała innowacji w kroju i wykorzystywanych materiałach dla jak największego komfortu noszenia. Już wnuk założyciela, Konrad zaprojektował specjalną wyprofilowaną wkładkę, która lepiej przylegała do krzywizn stopy.

Marka nadal pozostaje w rękach rodziny Birkenstocków, choć od 2013 roku nie prowadzi jej żaden z członków klanu.

Czytaj także: BIRKENSTOCKI I SKARPETY: POŁĄCZENIE HITEM NA JESIEŃ 2023

Rok 2014 był przełomowy dla marki – wtedy ich prosty model klapek stał się jednym z kluczowych trendów sezonu. To także moment, kiedy ich dotychczasowa łatka obuwia „ortopedycznego” i „zdrowotnego” została z nich ściągnięta. Okazało się, że niepozorne klapki mogą stać się pożądanym, modowym akcesorium. Wówczas ich obroty sięgnęły 273 milionów euro. Nieustanny wzrost przychodów jest zresztą nadal zauważalny i wynosił 1,24 miliarda euro w 2022 roku.

Plany Birkenstock Group – wejście na giełdę

Ostatnie lata przyniosły spore zmiany w organizacji marki. W 2021 roku większość udziałów wykupiła amerykańska spółka inwestycyjna L Catterton, współpracująca z koncernem LVMH. Natomiast w przededniu swoich 250. urodzin, brand chce wejść na Nowojorską Giełdę Papierów Wartościowych. Planowo nastąpi to już we wrześniu.

Aktualna wartość spółki jest wyceniana na $8 miliardów.

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES