noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

#BeautyBiznes w cieniu kontrowersji. Jak Gwyneth Paltrow stworzyła imperium Goop?

REKLAMA
noSlotData

Gwyneth Paltrow prowadzi Goop już od kilkunastu lat. Trzeba przyznać, że w tym czasie zdobyła tyle samo fanów, co przeciwników swojej marki. Jej pomysły niejednokrotnie odbijały się głośnym echem w mediach. Niektóre z nich jednak zdobyły uznanie.

W ostatnich latach nastał prawdziwy wysyp marek urodowych gwiazd. Wszyscy znamy Kylie Cosmetics Kylie Jenner czy Fenty Beauty Rihanny. W ostatnim czasie start swoich firm ogłosili także Kate Moss, Jared Leto i Brad Pitt. Były mąż Angeliny Jolie przyznał nawet, że zamiłowanie do dbania o skórę przejął od jednej ze swoich byłych partnerek. Której? Mowa oczywiście o Gwyneth Paltrow. Aktorka nie tylko nauczyła go podstaw pielęgnacji, ale swoją wiedzą postanowiła podzielić się z szerszą publicznością. Była jedną z pierwszych znanych hollywoodzkich gwiazd, która założyła własną markę urodową. I choć jej pomysły wywołały ogromne kontrowersje, Brad Pitt w niedawnym wywiadzie dla “Vogue” stwierdził: “Uwielbiam to, co Gwyneth zrobiła z Goop. Nadal jest moją bliską przyjaciółką i zbudowała imperium”. Jak ono powstało?

Przeczytaj również: Wszystko, co wiemy o nowej marce Kate Moss. Czym jest Cosmoss?

Kontrowersyjne początki Goop

Gwyneth Paltrow stworzyła Goop w swojej kuchni w 2008 roku. Nazwę wzięła od swoich inicjałów przedzielonych podwójnym “o”, jak w popularnej wyszukiwarce internetowej. Początkowo firma zajmowała się dostarczaniem informacji na temat jedzenia i podróży. Co tydzień wysyłała newsletter do zainteresowanych czytelników. W 2011 roku liczba subskrybentów osiągnęła już 400 tys. osób. Rok później uruchomiono sklep internetowy, który zarobił 1,5 mln dolarów w pierwszym roku działalności. Z czasem Goop przerodziło się w markę tworzącą naturalne produkty zdrowotne, która zaczęła też polecać nietypowe rozwiazania oparte na medycynie naturalnej. To właśnie przez nie przez lata wywoływała wielkie kontrowersje.

Aktorka promowała m.in. czyszczenie pochwy parą wodną, przez co kobiety trafiały do szpitali z poparzeniami czy zwiotczeniem mięśni miednicy. Za sprzedaż jajek z jadeitu i różowego kwarcu, które zalecała wkładać dopochwowo dla regulacji gospodarki hormonalnej, cyklu menstruacyjnego i pracy pęcherza, zapłaciła 145 tys. dolarów grzywny. Wycofała z oferty swojego sklepu też naklejki na skórę Body Vibes, które rzekomo pochodziły z włókien węglowych – tych samych, co w kombinezonach kosmicznych. Miały redukować zapalenia organizmu, przyspieszać odnowę komórkową i zmniejszać napięcie nerwowe. NASA jednak wydała oświadczenie, że nic takiego nigdy nie istniało.

Gwiazda tłumaczyła, że wpadki zdarzały się wtedy, gdy Goop jeszcze redystrybuował produkty firm trzecich i przekazywał od nich informacje. Zapewniła, że choć popełniono kilka błędów, to wyciągnięto z nich wnioski, a firma posiada teraz nawet swoje laboratorium, gdzie testowane są alternatywne sposoby leczenia. Jego pracę można podejrzeć w głośnej produkcji na Netflixie pt. “Gwyneth Paltrow i życie w stylu goop”.

Zobacz także: #BeautyBiznes: fenomen marki kosmetycznej Kylie Jenner. Jak wyglądała historia Kylie Cosmetics?

Linia beauty Gwyneth Paltrow

Dziś Goop to połączenie wellnessu, parapsychologii, pseudonauki, starożytnej azjatyckiej medycyny, feminizmu, ekologii i fitnessu. Choć wiele produktów nadal budzi mieszane uczucia, są takie, które zasługują na uwagę. W 2016 roku w sklepie pojawiła się pierwsza linia produktów do pielęgnacji skóry. W 2019 roku została ona rozszerzona i tym samym w ofercie Goop są już m.in. rozświetlający peeling, tonik oczyszczający, rewitalizujący krem ​​nawilżający na dzień, glinka do mycia ciała, odżywczy olejek do twarzy, krem pod oczy czy balsam do ust.

Wszystkie produkty są wytworzone z nietoksycznych formuł i wysokiej jakości składników organicznych, które zapewniają rezultaty. W sieci można znaleźć wiele opinii kobiet zachwyconych tymi kosmetykami, a nawet recenzji początkowo nieprzekonanych do nich dziennikarek. Potencjał w tych kompozycjach dostrzegła również Sephora. Od 2020 roku wyroby Goop można kupić w sklepach tej sieci w Ameryce Północnej – w USA i Kanadzie. Zamówienia ze strony internetowej są wysyłane także do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec i Włoch.

Sprawdź też: Handel internetowy w Polsce. Jakie są najważniejsze trendy konsumenckie w 2022 roku?

Rozrost Goop

Goop to jednak nie tylko sklep internetowy i kosmetyki. Gwyneth Paltrow działa na wielu polach. W 2015 roku założyła pismo “Goop”, a dwa lata później weszła z marką na rynek witamin i suplementów. Potem wypuściła perfumy i linię ubrań. Równolegle wydawała książki. W 2018 roku uruchomiła podcast, którego pierwszym gościem była Oprah Winfrey. Otworzyła też pierwszy międzynarodowy sklep typu pop-up w Londynie, który został później stałym punktem Goop. To wszystko sprawiło, że popularność marki stale się powiększa – tak samo, jak wyniki sprzedaży. W 2020 roku Goop wyceniono na 250 milionów dolarów.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES