noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Ulica Tokyo ze sklepami.

Luksus nie tylko z Europy. Odkrywamy najważniejsze azjatyckie marki premium 2023

REKLAMA
noSlotData

Rynek dóbr luksusowych w rejonie Azji i Pacyfiku oszacowano w 2022 roku na 145,7 miliarda dolarów. Przewiduje się, że w ciągu kolejnych pięciu lat, będzie on rósł przy złożonej rocznej stopie wzrostu wynoszącej ponad 7 proc. Podczas gdy zainteresowanie klientów tamtego regionu wciąż skupia się na markach premium wywodzących się z Europy i Ameryki Północnej, azjatyckie brandy coraz silniej zaznaczają swoją obecność w światowych rankingach. Sprawdzamy najważniejsze azjatyckie marki premium 2023. 

Przeczytaj również: W jakie marki luksusowe najlepiej inwestować w 2023 roku?

Region Azji i Pacyfiku jest największym konsumentem osobistych dóbr luksusowych na świecie i kluczowym segmentem dla światowych marek premium. Same Chiny i Japonia odpowiadają za ponad połowę wartości rynku dóbr luksusowych w regionie. Ponad jedna trzecia Grupy LVMH, spółki macierzystej wielu luksusowych marek, w tym Louis Vuitton, generowała przychody w regionie Azji i Pacyfiku, z czego ponad połowa pochodziła z mody i wyrobów skórzanych. Warto zauważyć, że większość „luksusowych” wyborów to wciąż produkty wywodzące się z Europy lub Ameryki Północnej, a pośród najczęstszych wyborów zarówno Azjatów, jak i mieszkańców pozostałych części globu najczęściej wymienia się takie marki jak Chanel, Louis Vuitton czy Gucci. 

Wraz z rosnącym popytem na dobra luksusowe, swoją obecność coraz silniej zaznaczają azjatyckie marki premium. Zgodnie z raportem BrandZ™ Top 100 z 2019 roku, w pierwszej setce pojawiła się rekordowa liczba dwudziestu trzech azjatyckich marek. Sprawdzamy, jakie są obecnie najważniejsze marki premium wywodzące się z Azji.  

Przeczytaj również: Dlaczego marki luksusowe interesują się Tajlandią, Wietnamem i Singapurem?

COMME DES GARÇONS

Comme des Garçons to dom mody założony przez japońską projektantkę Rei Kawakubo w 1969 roku. Międzynarodowe uznanie zdobyła w latach 80., kiedy to jako pierwsza japońska marka zaprezentowała się na paryskiej scenie modowej. W krótkim czasie Comme des Garçons stała się jedną z najbardziej wpływowych marek w historii i nadal pozostaje jedną z najpopularniejszych marek. Jego charakterystyczny wygląd stał się symbolem nowoczesnej awangardowej mody, łączącej elementy streetwearu i tradycyjnego krawiectwa. Chwali się ją za innowacyjny design i przesuwanie granic mody. Comme des Garcons oferuje szeroką gamę odzieży, w tym sukienki, koszule, kurtki i akcesoria. 

SACAI

Japońska luksusowa marka modowa została założona przez Chitose Abe w 1999 roku. Sacai jest dobrze znane ze swojej awangardowej estetyki, łączącej klasyczne sylwetki z innowacyjnymi tkaninami i tekstyliami. Estetyka Sacai opiera się na zestawieniach, grze z tradycyjnymi ideami japońskiej mody, jednocześnie włączając elementy stylu ulicznego. Z biegiem lat stała się jedną z najbardziej pożądanych azjatyckich marek modowych. Magazyn Vogue podkreślił, że miała ona znaczący wpływ na przełamanie dychotomii między odzieżą codzienną i formalną. Sacai ma na swoim koncie współprace z największymi światowymi markami: Nike, Apple, The North Face, Dior czy A.P.C.

Przeczytaj również: Jak często wybierasz marki premium? Rynek dóbr luksusowych przebił wartość 345 mld EUR

MUJI

Muji to jedna z najpopularniejszych marek modowych w Azji. Ich charakterystyczny styl podkreślają subtelne detale, stonowane kolory i sylwetki zorientowane na wygodę. W swojej ofercie mają także szeroką gamę akcesoriów, w tym torebek, szalików i czapek, a także buty.

YOHJI YAMAMOTO

Yohji Yamamoto to światowej sławy japoński projektant mody. Yamamoto współpracował z największymi markami w branży, w tym z Adidasem i Comme des Garcons. Yamamoto był chwalony za umiejętność łączenia tradycyjnego japońskiego stylu z nowoczesną estetyką. Jest także zwolennikiem ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju w modzie, która jego zdaniem powinna znajdować się w czołówce branży.

MÜNN

Koreańska marka kreatywna kierowana przez HyunMin Han. Wprowadzona na rynek w 2013 roku, czerpie inspirację z wysokiej jakości produktów szytych na zamówienie z lat 60-tych. Han skupia swoją twórczość wokół wyjątkowych detale i ekstrawaganckich pomysłów. Münn wyróżnia się abstrakcyjnymi technikami szycia, odzieżą płynną pod względem płci i niekonwencjonalnymi sylwetkami. Han tworzy swoją markę z poszanowaniem środowiska, stąd 50 proc. tkanin wykorzystywanych do produkcji pochodzi z upraw ekologicznych. Projektant zrezygnował również z używania prawdziwej skóry czy futra.

JUNYA WATANABE

Junya Watanabe to japoński projektant i były student Rei Kawakubo, założycielki marki Comme des Garçons. Od 1993 roku jest twórcą własnej marki Junya Watanabe Comme des Garçon Man prowadzony przez firmę macierzystą CDG. Współpraca Watanabe z Comme des Garcons i Rei Kawakubo to odważna reinterpretacja miejskiego stylu i sportowego szyku. Wśród projektów dla mężczyzn królują awangardowe płaszcze czy doskonale skrojone koszule. Wszystko wykonane z największą dbałością o szczegóły i materiały.

BAPE

Bape, a dokładnie A Bathing Ape, to japońska marka odzieżowa działająca na rynku od 1993 roku. Jej pomysłodawcą i ojcem sukcesu stał się Nigo, japoński projektant mody. Firma podbiła serca miłośników mody ulicznej i kultury hip-hopowej swoim unikalnym stylem i oryginalnym wzornictwem. Charakterystycznym logo Bape jest małpa w kolorowym kamuflarzu (inspiracją do stworzenia marki była fascynacja projektanta popkulturą XX-wieku i filmem „Planeta Małp). W ciągu ostatnich lat marka była wymieniana wśród topowych streetwearowych brandów, docenianych nie tylko w Japonii ale i na całym świecie. Na swoim koncie ma wiele innowacyjnych projektów i współprac ze znanymi brandami, m.in. z Coca-Colą, G-Shockiem, adidasem, Pumą, Playboyem czy Amazonem. 

UNDERCOVER

Początki marki UNDERCOVER sięgają pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych, kiedy Jun Takahashi, wspólnie z Nigo, otworzył swój pierwszy sklep. Zgodnie z mottem marki „We make noise, not clothes”, nagły wzrost popularności UNDERCOVER sprawił, że jej kolekcje szybko trafiły na wybiegi w Tokio. Co przyczyniło się do tego hype’u? Przede wszystkim nietypowe połączenie punkowego stylu z popkulturowymi wpływami. Takahashi, głęboko zainspirowany brytyjską sceną punku, nawet został wokalistą zespołu wykonującego covery Sex Pistols. Nowatorskie podejście marki przyciągnęło uwagę znanych projektantów, takich jak Hiroshi Fujiwara i Rei Kawakubo. W rezultacie, na przestrzeni lat UNDERCOVER zrealizowało wiele znaczących współprac, między innymi z Nike, Dr. Martens, Supreme i Valentino.

Zdjęcie główne: pexels.com

Przeczytaj również: Inwestorzy chętnie wybierają branżę dóbr luksusowych. W 2022 roku doszło w niej do blisko 300 transakcji [raport]

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES