noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
PKO BP awaria. Bank wydał komunikat i ostrzega przed logowaniem do iPKO. Na zdjęciu kobieta w szarej marynarce, z czarną torebką na ramieniu. W ręce trzyma smartfona i próbuje zalogować się na stronę PKO BP.

Awaria w PKO BP. Bank wydał też ostrzeżenie w związku z atakami

REKLAMA
noSlotData

Pilne ostrzeżenie dla klientów PKO BP! W sieci pojawiły się nowe, niebezpieczne maile, które mogą doprowadzić do utraty danych. Bank poinformował również o awarii logowania do aplikacji IKO.

PKO Bank Polski ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail, które mogą dotrzeć do każdego klienta. Oszuści podszywają się pod bank, próbując wyłudzić dane logowania do bankowości internetowej iPKO.

Problemy banku

Cyberprzestępcy rozsyłają do klientów banku PKO BP wiadomości e-mail o tytule “Aktywacja potwierdzenia mobilnego – Działaj teraz, aby kontynuować korzystanie z naszych usług”.  Choć nadawcą wiadomości jest service@ipko[kropka].pl – co może zmylić czujność klientów banku – PKO BP informuje, że nie jest autorem i pilnie apeluje o zignorowanie tego e-maila. 

Wiadomości rozsyłane przez cyberprzestępców imitują oficjalną komunikację banku i zawierają fałszywy link. Prowadzi on do strony hxxps://login-advance[KROPKA]net/IPKO, podszywającą się pod prawdziwą stronę banku. Kliknięcie w niego może spowodować utratę wrażliwych danych. 

Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem 

– alarmuje bank PKO BP.

Jak wyglądają fałszywe wiadomości od PKO BP? 

Aby pomóc rozpoznać przestępstwo, bank umieścił w komunikacie przykład fałszywego maila: 

Fałszywa wiadomość e-mail od banku PKO BP.

W komunikacie zamieszczono również, jak wygląda sfałszowana strona logowania do bankowości internetowej iPKO: 

Pilny komunikat PKO BP. Screenshot fałszywej strony iPKO.
Oto screenshot fałszywej strony iPKO do logowania. Bank opublikował go w komunikacie.

Dowiedz się również: Co zrobić, gdy Vinted prosi o skan dowodu osobistego?

Awaria PKO BP. Co mówią przedstawiciele banku?

Tuż po ujawnieniu informacji o fałszywych wiadomościach rozsyłanych przez cyberprzestępców, bank poinformował również o awarii systemu. Choć niedługo po tym potwierdzono, że problem został naprawiony, informacja o awarii logowania do aplikacji IKO pojawiła się po raz kolejny we wtorek 10 grudnia. Przedstawiciele banku na bieżąco informują o przebiegu prac naprawczych. Na oficjalnym koncie banku na Facebooku zamieszczono poniższą informację:

Występują utrudnienia w logowaniu do aplikacji IKO. Serwis transakcyjny iPKO i karty płatnicze działają bez problemów. Pracujemy nad jak najszybszą dostępnością aplikacji. Przepraszamy.

Klienci banku mogą monitorować sprawę za pośrednictwem kanałów społecznościowych banku.

Ataki i ostrzeżenia. Gdzie zgłosić próbę wyłudzenia danych?

PKO BP apeluje o zgłaszanie wszelkich podejrzanych wiadomości, które mogą mieć na celu wyłudzenie danych. Pomoże to wspólnie walczyć z działaniami cyberprzestępców. W przypadku otrzymania podejrzanych wiadomości, bank prosi o kontakt z bezpłatną infolinią pod numerem 800 302 302.

Jak ustrzec się przed oszustwem? Zasady bezpieczeństwa

W związku z zaistniałą sytuacją i potencjalnymi atakami cyberprzestępców w przyszłości, PKO Bank Polski poinstruował klientów, iż:

  • przed zalogowaniem się do iPKO, powinni dokładnie sprawdzić adres strony
  • wiadomości email i SMS wysyłane przez bank, nigdy nie zawierają linków
  • fałszywe linki do logowania się klienci mogą znaleźć również za pośrednictwem wyszukiwarek (mogą one przybrać formy reklam), stąd bank apeluje o szczególną ostrożność

Przeczytaj również: Podróbki znanych marek w świetle prawa. Czy są legalne w Polsce?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES