Marcowy Art & Business już w kioskach:
Może być głośno
W Polsce wygrał już wszystko, co było do wygrania. Teraz wraca z czymś nowym. W filmie „Field Survey” Konrad Smoleński przypomina najbrutalniejsze zbrodnie powojennej Warszawy.
Tekst: Alek Hudzik
I nowocześni, i konserwatywni
Nie boją się słów „sztuka narodowa”. Pierwszą wystawę zrobią o dziedzictwie, ale chcą też pokazywać artystów współczesnych. Andrzej Betlej i Andrzej Szczerski– nowi dyrektorzy Muzeum Narodowego w Krakowie.
Tekst: Jacek Tomczuk
Cepelia wiecznie żywa
Sztuka współczesna jest zbyt kosmopolityczna – uznała najwyraźniej nowa władza. I stawia na kulturę ludową. Czy to się może udać? Jakubowi Majmurkowi odpowiadaPiotr Korduba, autor ważnej książki o historii Cepelii.
Foto: Wiktor Franko
Geniusz Stach
Niewiele brakowało a Stanisław Szukalski stałby się oficjalnym artystą II Rzeczpospolitej. Czy stanie się kimś podobnym teraz?
Tekst: Stach Szabłowski
Polska Ideoza
Przed laty sprawił, że dostrzegliśmy polityczny wymiar wschodnioeuropejskiego konstruktywizmu. Dziś Andrzej Turowski wciąż szuka politycznej sztuki tam gdzie inni jej nie widzą.
Rozmawia: Alek Hudzik
Robotnicy sztuki
50 lat temu w Elblągu artyści zaczęli konstruować rzeźby wspólnie z robotnikami. Wyszło dobrze. Jakby spełnia się utopia awangardy.
Tekst: Agnieszka Rasmus-Zgorzelska
Wielki plac zabaw
W „Fuck for Forest” pokazał kontrkulturowych dziwaków. We „Wszystkich nieprzespanych nocach” – typowych warszawskich 25-latków. Efekt ten sam: międzynarodowy sukces. Michał Marczak to jeden z największych talentów naszego kina.
Tekst: Paweł T. Felis
Foto: Przemek Dzienis
A ponadto: Notatnik Doroty Jareckiej, Agata Bielik-Robson o Williamie Blake’u, fragment książki „Sanator” Grzegorza Piątka, Tim Etchells, Marta Frej i o wiele więcej.