noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Answear podtrzymuje cel osiągnięcia progu rentowności dla marki PRM w 2024 roku

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Answear podtrzymuje cel osiągnięcia progu rentowności dla marki PRM w tym roku – poinformowali przedstawiciele zarządu. Spółka chce umocnić pozycję Answear na rynku w segmencie premium. Liczy również na poprawę sentymentu konsumenta w drugim półroczu.

Przeczytaj również: Answear.com otwiera stacjonarny concept store. „To przestrzeń, w której moda łączy się z kreatywnością”

Rentowność marki PRM. Answear nie zmienia celu

Inwestycje w PRM na początkowym etapie działalności wpływają na obniżenie rentowności całej grupy, ale nic się nie zmieniło, wierzymy w tę markę. To co założyliśmy realizujemy i wierzymy, że za kilka najbliższych kwartałów ta marka będzie rentowna i będzie mocno kontrybuować do wzrostów i rentowności całej firmy – powiedział prezes zarządu Answear, Krzysztof Bajołek.

Jak poinformował prezes, trwa poszerzanie oferty produktowej PRM. Prowadzone są też działania marketingowe. – Podtrzymujemy nasze założenie, że w tym roku uda się osiągnąć breakeven point dla tej marki – powiedział wiceprezes, Jacek Dziaduś.

Akcjonariusze Answear zdecydowali w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego. Prezes spółki opowiedział o planie wykorzystania pozyskanych funduszy.

Wyniki finansowe Answear. Dane za I kwartał 2024

W I kwartale 2024 roku Answear.com osiągnął przychody w wysokości 289 mln zł, co oznacza wzrost o 6 proc. rdr. Marża brutto zwiększyła się o 4 proc. rdr do 112 mln zł. EBITDA spadła do 3,3 mln zł z 15,3 mln zł rok wcześniej. EBITDA samego Answear.com (bez PRM) wyniosła 8,3 mln zł.

Wyniki pierwszego kwartału są pod presją m.in. inwestycji w markę PRM, która na tym etapie wymaga inwestycji. Wierzymy bardzo w tę markę, nic się nie zmieniło, ale potrzebujemy trochę czasu, by dojść do wyższych poziomów sprzedaży – powiedział prezes Bajołek. Jak dodał, na przedstawione dane wpływ miał też m.in. obniżony popyt w e-commerce w Europie, aprecjacja złotego, słabe wyniki rynku ukraińskiego i wysoka baza z poprzedniego roku.

Przeczytaj również: W I kwartale 2024 roku zysk Allegro wzrósł o 33 proc. „Jesteśmy mocni w Polsce i coraz silniejsi za granicą”

Prognozy Answear.com na II półrocze 2024

Jeśli chodzi o drugie półrocze, to spodziewamy się trochę lepszego sentymentu na rynku konsumenckim. Mamy o wiele niższą bazę w drugim półroczu, zwłaszcza w trzecim kwartale, więc o wzrosty będzie dużo łatwiej. PRM z miesiąca na miesiąc powinien sprzedawać coraz więcej, efekty skali powinny skutkować uzyskaniem rentowności pod koniec roku. Answear powinien zaznaczyć swoją obecność w świadomości konsumentów jako marka premium – powiedział prezes Krzysztof Bajołek.

– Sądzimy, że cały ten rok powinien być podobny do ubiegłego, tylko z innym rozkładem przychodowym. Drugie półrocze powinno być pod względem rentowności dużo lepsze niż pierwsze – podsumował.

PAP, Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES