Answear.com stanie się właścicielem marek Sneakerstudio i PRM. Transakcja wzmocni pozycję platformy jako jednego z wiodących podmiotów branży fashion e-commerce działającego na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, a także pozwoli na rozszerzenie działalności firmy o nowy segment i grupy klientów.
Answear.com to jeden z najszybciej rosnących e-commerce modowo-lifestylowych, który w roku 2022 wygenerował blisko 1 mld zł. Platforma ogłosiła właśnie podpisanie umowy warunkowej na nabycie marek Sneakerstudio i PRM. Pierwsza z nich jest jednym z liderów sprzedaży w segmencie sneakers & streetwear w Europie Środkowo-Wschodniej. Akwizycja zostanie sfinansowana akcjami Answear.com.
Spółka widzi duży potencjał w segmencie premium sneakers & streetwear. Platforma liczy na wzajemne wykorzystanie mocnych stron, łącząc unikalną ofertę, sprawność operacyjną i zaplecze technologiczno-logistyczne w Answear.com.
– Spodobały nam się brandy, które przede wszystkim wyróżniają się unikalną ofertą premium streetwear & sneakers. Dzięki temu połączeniu poszerzamy obszar naszej działalności i możliwość dotarcia do nowych grup klientów z dedykowanymi liniami produktowymi, w tym Gen Z czy klientów zainteresowanych produktami z półki premium i produktów luksusowych. Wszelkie prognozy zakładają dynamiczny wzrost rynku produktów premium, w co my również wierzymy i uważamy, że ta transakcja pozwoli nam jeszcze szybciej wejść w ten segment i skutecznie się w nim rozwijać
– komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
Przeczytaj również: „Kolejny rok przetrwają tylko najsilniejsi i najzwinniejsi”. Answear.com podsumowuje ostatnie miesiące w branży w e-commerce
Answear.com stawia na streetwear
Sneakerstudio jest dojrzałym i cenionym wśród społeczności młodego pokolenia na rynkach CEE lifestylowo – sneakersowym brandem. Posiada w swojej ofercie produkty marek takich jak Adidas Originals, New Balance, Carhartt czy Veja. Sneakerstudio prowadzi sklepy internetowe w krajach CEE. Marka sprzedaje również swoje produkty na rynkach zachodnio-europejskich, m.in. poprzez globalną witrynę prowadzoną w języku angielskim. Marka zrodziła się w 2015 roku na krakowskim Kazimierzu. Przy ulicy Starowiślnej 55 marka posiada stacjonarny butik, który jest kultowym miejscem dla lokalnych fanów sneakersów i kultury ulicznej.
PRM jest to nowy koncept, który wpisuje się w obecne trendy rynkowe i oferuje produkty z segmentu luxury streetwear & fashion. Pomimo wczesnego etapu rozwoju, udało się już pozyskać wiele znanych i cenionych na zachodzie Europy marek takich jak Y-3, A.P.C., Marni, A-Cold-Wall, MISBHV czy Rick Owens. Sprzedaż odbywa się poprzez globalną witrynę internetową, a butik marki znajduje się przy ulicy Świętokrzyskiej 16 w Warszawie.
– Bardzo cieszymy się z połączenia sił z tak renomowanym graczem jak Answear, który nie raz już udowodnił jak świetnie zorganizowaną jest firmą, co widać po osiaganych wynikach. Dzięki niezawodnej logistyce i świetnym systemom e-commerce, obsługuje klientów na najlepszym poziomie. Mocno wierzę, że połączenie tych obszarów wraz z unikalnymi brandami, które tworzyliśmy przez ostatnie lata, będzie istotnym krokiem w naszym rozwoju i pomoże nam wypłynąć na jeszcze szersze wody.
– mówi Łukasz Lepczyński, założyciel marek Sneakerstudio i PRM.
Spółka planuje umocnienie pozycji w regionie i dotarcie do nowych klientów
Answear.com przejmuje ZCP (Zorganizowana Część Przedsiębiorstwa) od Fashion Trends Group Sp. z o.o., w skład którego wchodzą m.in. witryny internetowe Sneakerstudio oraz PRM. W posiadanie spółki wejdą też dwa butiki stacjonarne w Krakowie i Warszawie, kontrakty z markami oraz zespoły odpowiedzialne za sprzedaż i marketing. Zgodnie z warunkami umowy, Fashion Trends Group Sp. z o.o. obejmie łącznie do 650.000 akcji Answear.com, co przy cenie emisyjnej 29 zł oznacza wartość transakcji na poziomie 18,85 mln zł.
– Wiemy, że spółka w ostatnim czasie miała wiele wyzwań, typowych dla firm o mniejszej skali operujących w tak nieprzewidywalnych okolicznościach jak te w ostatnich miesiącach, ale udało jej się ten okres przetrwać i jesteśmy przekonani, że z naszym wsparciem, temu projektowi uda się w najbliższych latach osiągnąć sukces.
– komentuje Krzysztof Bajołek.
Prezes spółki Answear nie chce zdradzać zbyt wielu szczegółów transakcji. Krzysztof Bajołek zapewnia jednocześnie, że widzi duży potencjał w tej kategorii produktowej na rynkach, na których obecnie funkcjonuje Answear.
Wchodząc w ten segment, który z założenia generuje wyższe koszyki, a przy tym utrzymując jakość oraz niższe koszty jednostkowe operacji dzięki skali jaką już generuje Answear, daje ciekawe perspektywy do osiągnięcia dobrej rentowności sprzedaży w nowych sklepach i dotarcia do nowych grup klientów
– dodaje Krzysztof Bajołek.
Zdjęcie główne: Sneakerstudio, sneakerstudio.pl
Przeczytaj również: Gdzie Polacy najchętniej robią zakupy? Ranking 10 najpopularniejszych sieci handlowych