Answear.com wciąż utrzymuje dobrą passę, ciesząc się kolejnymi wzrostami. W 2022 roku spółka odnotowała 973 mln PLN przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost 42 proc. rdr. Firma może pochwalić się również rekordową EBITDA wysokości 61,8 mln złotych i zyskiem netto wysokości 25,9 mln zł.
Answear.com ujawnia wyniki za 2022 rok
Answear.com opublikował wyniki finansowe za 2022 rok. Spółka odnotowała 973 mln PLN przychodów ze sprzedaży, co oznaczało wzrost o ponad 42 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. EBITDA wyniosła rekordowe 61,8 mln PLN, a zysk netto 25,9 mln PLN.
– Trudne warunki makroekonomiczne i wybuch wojny przeciw Ukrainie nie przeszkodziły nam w konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, polegającej na rozbudowie oferty produktowej, zwiększeniu sprzedaży marek premium oraz efektywnej ekspansji geograficznej. Odnotowaliśmy dynamiczny wzrost zarówno na nowych rynkach, jak i na tych, na których byliśmy już obecni od dłuższego czasu, co potwierdza słuszność podejmowanych przez nas działań. W porównaniu do konkurencji, która boryka się ze spadkami wyników lub osiąga jedynie niewielkie wzrosty, nasza spółka zanotowała znaczący progres w wynikach sprzedażowych i finansowych
– komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
Marki premium na Answear.com
W 2022 roku Answear.com stawiał konsekwentnie na ofertę premium. Udział marek tego segmentu wyniósł on 57 proc., co oznacza wzrost o 5 p.p. porównując do 2021 r. W IV kwartale 2022 zwiększył się nawet do 60 proc. Zwiększenie udziału marek premium w ofercie produktowej pozytywnie wpływa bezpośrednio na wzrost marży oraz wartość średniego koszyka, co przyczynia się do lepszych wyników finansowych firmy.
Krakowska spółka stawia na streetwear
Istotną decyzją spółki w ubiegłym roku było podpisanie przedwstępną umowę przejęcia dwóch nowych marek: Sneakerstudio i PRM. Ten ruch ma przynieść platformie większe dotarcie do klientów młodego pokolenia, poszerzenie oferty produktowej oraz wzrost pozycji w regionie.
Sneakerstudio i PRM to bardzo mocne brandy w segmencie premium sneaker & streetwear, charakteryzujące się relatywnie wysoką średnią wartością zamówienia, a także unikalną ofertą produktową, która dociera do młodego pokolenia na całym świecie
– argumentuje Krzysztof Bajołek.
Przeczytaj więcej: Answear.com rozszerza portfolio. Platforma przejmuje Sneakerstudio
Answear.com na rynkach Europy
Pozytywny wpływ na wyniki finansowe ma stały rozwój na rynkach zagranicznych. W 2022 r. nowootwarte rynki tj. Grecja, Cypr, Chorwacja i Słowenia odpowiadały za 26 proc. wzrostu sprzedaży całej Spółki rdr. Warto również podkreślić, że Spółka odnotowała udany powrót na ukraiński rynek, gdzie osiągnęła 34 proc. wzrostu rdr, mimo zawieszenia sprzedaży po wybuchu wojny na okres ponad dwóch miesięcy.
Strategia marketingowa spółki
Answear.com w minionym roku zwiększył również budżet marketingowy do poziomu 153,8 mln PLN, w porównaniu do 107,8 mln PLN w 2021 r. W tym czasie Spółka przeprowadziła trzy szerokozasięgowe kampanie medialne na wszystkich rynkach, włącznie z czterema nowootwartymi.
– Konsekwentnie dążymy do zwiększania naszego budżetu marketingowego, który bezpośrednio wpływa na wzrost przychodów. Answear kontynuuje działania marketingowe w obszarze TV i video on- line, wykorzystując ciekawy i nieoczywisty przekaz, który przyciąga klientów oraz pomaga osiągać wyższe wzrosty sprzedaży
– dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.
Zdjęcie główne: mat. prasowe
Przeczytaj również: “Marka o ogromnych zasięgach, to znakomita platforma komunikacyjna. Nie zamierzamy przestać mówić o kobietach” Agnieszka Korsak, Answear.LAB