Answear.com nie zwalnia tempa i notuje we wstępnych wynikach dwucyfrowy wzrost przychodów. Polski gigant modowego e-commerce zwiększył sprzedaż w Q2 2025 o 15%, mimo trudnych warunków rynkowych i niższych wydatków marketingowych. Jak to możliwe? Kluczem okazuje się skuteczna strategia premium i rozwój sprzedaży online.
W tym artykule przeczytasz:
- O ile wzrosły przychody Answear.com w drugim kwartale i całym pierwszym półroczu 2025?
- Jakie czynniki napędzają sprzedaż – od działań marketingowych po zmiany w ofercie.
- Jak radzi sobie sprzedaż online i jakie są jej wyniki na tle poprzedniego roku?
Answear.com ze wzrostem przychodów ze sprzedaży
Answear.com opublikował wstępne wyniki sprzedażowe w drugim kwartale i pierwszym półroczu 2025. Jak wynika z wybranych danych, spółka zanotowała 15-procentowy wzrost przychodów w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku. Dzięki temu Answear.com zwiększył je do 394 mln zł (343 mln zł w Q2 2024).
Z kolei w skali półrocza przychody polskiej spółki zwiększyły się o 18% rdr i osiągnęły poziom 747 mln zł. W analogicznym okresie w 2024 r. wyniosły 632 mln zł. Jest to znakomity wynik, biorąc pod uwagę „wymagającą bazę zeszłego roku”, „niesprzyjające warunki pogodowe” oraz „trudne otoczenie rynkowe”.
„Kończymy I półrocze 2025 roku z satysfakcjonującymi wynikami sprzedażowymi. Cieszy nas, że już kolejny kwartał z rzędu utrzymujemy atrakcyjną dynamikę wzrostu przychodów, co pozwala nam zachować pozycję najszybciej rosnącego fashion e-commerce w Europie”
– komentuje Prezes Zarządu, Krzysztof Bajołek.
Powyższe wyniki są wstępne i uwzględniają aktualną wiedzę zarządu. Answear.com opublikuje dokładne dane po zakończeniu drugiego kwartału.
Sprawdź też: Wyniki finansowe LPP. Sprzedaż online i offline rośnie w siłę
Inwestycja w segment premium się opłaciła
„Spółka zwiększa sprzedaż, kontynuując prace skupione na optymalizacji rentowności poprzez poprawę marży, struktury kosztowej oraz oferty produktowej. Szerokozasięgowe działania marketingowe budujące świadomość marki zostały w bieżącym okresie przeprowadzone w kanałach on-line. W rezultacie osiągnięte wyniki sprzedażowe zostały uzyskane przy niższych nakładach na marketing w porównaniu do ubiegłego roku”
– czytamy na Answear.com.
Zarząd polskiej spółki modowej podkreśla jednocześnie, że ocenia pozytywnie monetyzację przeprowadzonych do tej pory inwestycji, a osiągnięte wyniki finansowe potwierdzają „skuteczność realizowanej strategii repozycjonowania do segmentu premium”. To właśnie one napędzają sprzedaż platformy modowej.
Coraz lepsza sprzedaż online
Answear.com zwiększył sprzedaż online w drugim kwartale 2025 r. o 14% rdr. Dzięki temu spółka osiągnęła wynik rzędu 393 mln zł – to prawie o 50 mln więcej niż w Q2 2024. Z kolei w skali półrocza sprzedaż online wygenerowała 725 mln zł. To wzrost o 16% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej (624 mln zł).
„W II kwartale zgodnie z naszymi założeniami istotnie zwiększyliśmy rentowność. Konsekwentnie optymalizujemy strukturę kosztów, a realizowana kampania świadomościowa – prowadzona w pełni w kanałach online – nie obciążyła wyników finansowych w takim stopniu jak w analogicznym okresie roku ubiegłego. Z pozytywnym nastawieniem patrzymy na drugą połowę roku, pracując nad dalszą poprawą rentowności przy utrzymaniu dynamiki wzrostu sprzedaży”
– dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych.
Odkryj kampanię Answear.com na wiosnę i lato 2025!
Nowe marki na Answear.com
Miniony kwartał upłynął pod znakiem rozszerzania oferty Answear.com. Do asortymentu sklepu internetowego dołączyły nowe marki, takie jak:
- Pangaia,
- Ecco,
- Bimba y Lola,
- Farm RIO.
Z kolei oferta PRM – marki koncentrującej się na segmencie high-end fashion & sneakers – poszerzyła się o produkty Vetements, Palm Angels, Wales Bonner, Rhude Anine Bing i Axel Arigato.
Może Cię zainteresować: Answear łączy siły z INTU, aby dać ubraniom drugie życie
O Answear – „Ubierz życie w to, co cenne”
Answear.com działa od 2010 r. Obecnie jest jedną z największych platform modowych w Europie Środkowo-Wschodniej, oferującą wyselekcjonowane produkty dla kobiet, mężczyzn i dzieci. W asortymencie znajdują się propozycje ponad 500 różnych marek, takich jak Pinko, Tory Burch, Diesel, AllSaints, Furla, adidas czy Hugo Boss. Firma działa nie tylko w Polsce, ale także w 11 innych krajach, między innymi w Bułgarii, Włoszech, Grecji, Chorwacji czy Rumunii. W planach ma ekspansję na kolejne rynki. Spółka ma na koncie liczne nagrody i wyróżnienia, dysponuje własnym centrum logistycznym oraz stawia na szybką dostawę i atrakcyjną politykę cenową dla klientów.
Dowiedz się więcej o nowej odsłonie programu lojalnościowego Answear Club
Zdjęcie główne: Forum