Aqua PR na rynku istnieje już od ponad 10 lat. Jest agencją Pawła Bieńkowskiego, znanego menadżera gwiazd. Nic dziwnego więc, że wśród jej klientów są nie tylko osoby prawne, ale i fizyczne. Obecnie Aqua PR opiekuje się polskimi markami: Apart, Dawid Woliński, Zień, Łukasz Jemioł, Chaos by Marta Boliglova i loft37 oraz zagranicznymi gigantami: Guess by Marciano, DKNY i Donna Karan New York oraz Tous. Jeśli chodzi o osoby prywatne, firma dba o interesy: Joanny Horodyńskiej, Małgorzaty Sochy, Agnieszki Szulim, Karoliny Malinowskiej, Teresy Rosati, Natalii Klimas, Laury Samojłowicz oraz Andrzeja Wrony. To celebryci, których duża część jest (mniej lub bardziej) związana z modą, jeśli nie przez zawód, to przez współpracę z różnymi markami.
Prêt-à-Porter PR to ściśle związana z modą nazwa i co za tym idzie – agencja. Wśród trzynastu firm, nad którymi firma sprawuje obecnie pieczę są wyłącznie marki z branży modowej. Ci klienci to między innymi: COS, Tommy Hilfiger, Hilfiger Collection i Hilfiger Denim, Gerry Weber i Taifun, Air Field; marki obuwnicze: Aldo i Gioseppo; akcesoryjna Mako oraz linie okularów: Marc Jacobs, Fendi i Carrera. Pret-a-Porter PR dba o wizerunek swoich podopiecznych nie tylko jako agencja public relations, ale także platforma packshotowa i showroom stacjonarny, mieszczący się na Mokotowskiej.
Re:Public to agencja, która swoją pozycję buduje od niemal 10-ciu lat. Klientów z branży mody ma nieco mniej, niż te wyżej wymienione. To tylko pięć firm, ale za to jakich. Agencji zaufały już: H&M, paprocki&brzozowski, Mariusz Przybylski, Gosia Baczyńska oraz Vistula Group, w skład której wchodzą marki: Vistula, Wólczanka, W.Kruk i Deni Cler. Poza tym, te brandy stanowią jedną trzecią ogólnej liczby klientów Re:Public.
Pop Up Grupa to podmiot, którego inauguracja miała miejsce zaledwie dwa miesiące temu, a już należy mu się miejsce w tym zestawieniu. Choć stawia na polskim rynku mody dopiero pierwsze kroki, mamy prawo przypuszczać, że stosunkowo szybko stanie się na nim ważnym graczem. Główne powody to: innowacyjne podejście, profesjonalizm i duże doświadczenie założycielek tego kolektywu. Pop Up Grupa to połączenie usług PR-u z trendwatchingiem i brandingiem, co możliwe jest dzięki współpracy trzech specjalistek w tych dziedzinach: Olki Kaźmierczak, Agnieszki Polkowskiej i Kai Dobrzańskiej.
Autor: Ela Baron
Dodałabym do tej listy jeszcze https://highcontent.pl/. Co prawda agencja ta dopiero zaczyna i nie jest nastawiona stricte na PR tylko na e-marketing, to warto o niej wspomnieć, bo tak jak słusznie zauważyła autorka artykułu – takich firm w Polsce jest niewiele.
Cześć! Dzięki, będziemy obserwować działania tej agencji. Zdradzę, że być może mam w planach tekst o agencjach innych niż zajmujące się stricte public relations ;)