noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Acephala gościem targów w trakcie Paris Fashion Week

REKLAMA
noSlotData

Najnowszą kolekcję marki Acephala na wiosnę-lato 2019 można zobaczyć na targach Tranoi podczas Paris Fashion Week.

Slavic Goddesses

Kolekcja na sezon wiosna-lato 2019, zatytułowana „Slavic Goddesses”, zainspirowana została twórczością Zofii Stryjeńskiej i Pauliny Ołowskiej. Jej tematem jest obraz kobiecości na styku kultury współczesnej i słowiańskiej wyobraźni. Kolekcję można zobaczyć do 1 października w sekcji ZEITGEIST, Carrousel du Louvre.

Polskie stroje ludowe poddane geometryzacji i uproszczeniu, jakie znamy z obrazów obu artystek, poddane zostały dalszej mody kacji, a ich formy i kształty zespolone z dzisiejszą modą uliczną, co daje kolekcji unikatowy „techno-słowiański” charakter.

Charakterystycznym elementem kolekcji są dzianinowe sukienki, topy i swetry z geometrycznymi cięciami, wykorzystujące łączenia różnych kolorów i splotów. Nadruki dla kolekcji, będące zreinterpretowaną wersją galerii typów kobiecości z obrazów Stryjeńskiej, powstały w kolaboracji z młodą, polską artystką Marią Kopytko.

Paryska prezentacja kolekcji zorganizowana została przez Instytut Adama Mickiewicza pod marką Culture.pl i jest częścią programu promującego polski design za granicą.

Daddy’s Girl

Przy okazji warto wspomnieć również o jesienno-zimowej kolekcji marki „Daddy’s Girl”, będącej kontynuacją zainteresowań tematem power suits.

Kolekcja oparta jest na dekonstrukcji stereotypu. Określenie „córeczka tatusia” odnosi się zwykle do młodej rozpieszczonej dziewczyny, podatnej na wpływy i zapatrzonej w męskie wzorce. W interpretacji Acephali to silna i świadoma kobieta, która podchodzi do tych wzorców z żartem i ironią, przetwarzając je według własnego uznania. Bawi się społecznymi przyzwyczajeniami, które utożsamiają siłę z męskością.

Struktura kolekcji bazuje na przetworzeniu pięciu uniformów władzy: niektórych mocno skody kowanych jak profesorski sztruksowy garnitur czy ubiór harleyowca, innych opartych na skojarzeniach lub mitach jak proste dżerseje wzorowane na geekach czy strój kowbojski, wreszcie ostatniego użytego na zasadzie metafory – wyraźnej, mocno zarysowanej muskulatury. Wszystkie z nich zostają przetworzone na ubrania dla współczesnej kobiety.

Kampania kolekcji powstała jako eksperyment w sposobach tworzenia wizualnych opowieści. Historia tytułowej „Córeczki tatusia” opowiedziana została poprzez zestawienie klasycznej fotogra i mody i fotogra i portretowej, które uwidoczniło podobieństwa i różnice pomiędzy klasycznymi uniformami władzy a garderobą współczesnej, silnej kobiety – zgodnie z nadrzędnym przesłaniem: „Teraz czas na dziewczyny!”.

kolekcja Daddy’s Girl, źródło: mat. prasowe

Acephala to marka łącząca konceptualizm w myśleniu o ubiorze z przywiązaniem do wysokiej klasy rzemiosła. Za enigmatyczną nazwą stoi ulubiona gura wolności surrealistycznych dysydentów: acephale (a-cephalos – człowiek bez głowy). Acephala to dosłownie kobieta pozbawiona głowy, mniej dosłownie – wariatka, rebeliantka, ekscentryczka odrzucająca rygory racjonalistycznego myślenia, wrażliwa na instynkty, zawsze podążająca własną drogą. Ideą marki jest igranie ze stereotypami związanymi z kobiecością i eksperymentowanie z formami kreacji tożsamości. Autorski butik marki Acephala Concept Store znajduje się na warszawskim Powiślu.

kolekcja Daddy’s Girl, źródło: mat. prasowe
kolekcja Daddy’s Girl, źródło: mat. prasowe

>>> Przeczytaj również: Najmodniejsze swetry na jesień

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES