To już oficjalne. Irlandzka sieciówka wchodzi do Polski i aktualnie przymierza się do otwarcia pierwszego salonu. Gdzie i kiedy możemy się go spodziewać?
O wejściu Primarka do Polski spekulowano od dawna, jednak pierwsze konkretne wiadomości na ten temat dotarły do nas w lipcu ubiegłego roku. Powołując się na ówczesne informacje magazynu „Puls Biznesu”, irlandzki gigant od pewnego czasu przymierzał się do wejścia na nasz rynek, a pierwszymi destynacjami, w jakich chciałby otworzyć swoje salony, miały być Warszawa i Kraków. Firma odmówiła wówczas komentarza w tej sprawie, a informacja na temat ekspansji marki nie została oficjalnie ogłoszona.
Teraz możemy odrzucić na bok wszelkie spekulacje, ponieważ informacja o wejściu Primarka do Polski została oficjalnie potwierdzona. Primark szukał odpowiedniego miejsca na swój pierwszy sklep w Polsce i bardzo cieszymy się, że otworzymy go w najnowszym centrum handlowym w Warszawie – wyznał dyrektor ds. nieruchomości w Primark Tom Meager, w oficjalnym komunikacie prasowym.
Kiedy i gdzie powstanie pierwszy Primark w Polsce?
Pierwszy salon Primarka ma zostać otwarty w Warszawie w Galerii Młociny. Pierwsze zakupy w Primarku będzie można zrobić już we wrześniu tego roku. Nowy sklep będzie posiadał 2 piętra. Na 3 660 m.kw. będzie można odnaleźć odzież, bieliznę, obuwie i akcesoria z działu damskiego, męskiego i dziecięcego. W pierwszym Primarku w Polsce nie zabraknie również kosmetyków i akcesoriów do wyposażenia domu.
Primark poszukuje pracowników
Od września Primark zatrudinić około 250 pracowników. Zatrudnienie znajdą tam m.in. sprzedawcy, kierownicy sprzedaży, dyrektorowie, pracownicy magazynowi, visual merchendiserzy czy pracownicy biurowi.
Drugi salon w Europie Środkowo-Wschodniej
W zeszłym miesiącu Primark otworzył swój pierwszy sklep w Europie Środkowo-Wschodniej w słoweńskiej Lublanie. Firma ogłosiła także plany otwarcia sklepu w Czechach – dowiadujemy się z informacji prasowej
Czy czeka nas rewolucja na polskim rynku odzieżowym, a Primark stanie się największym konkurentem dla naszych rodzimych marek? Wszystko zależy od dalszych planów irlandzkiej marki. W przypadku otwarcia jednego salonu w Warszawie, ciężko mówić tu o potencjalnym zagrożeniu. Gdyby jednak Primark zdecydował się na szerszą ekspansję, szczególnie tę internetową, obraz rynku odzieżowego w Polsce zdecydowanie mógłby ulec zmianie. Szeroki i tani asortyment oraz szybka odpowiedź na pojawiające się trendy, które od lat kuszą mieszkańców krajów Europy Zachodniej, mają ogromne szanse stać się magnesem również na Polskich klientów.
Czekacie z niecierpliwością na otwarcie irlandzkiej sieciówki, czy należycie do zdecydowanych przeciwników przedstawiciela fast fashion? Czekamy na Wasze opinie w tej sprawie.