Dom mody Gucci kontynuuje współpracę z Dapperem Danem, wydając limitowany album przedstawiający nowojorski Harlem ukazany przez pryzmat legendarnego couturiera.
Dapper Dan to kultowa postać w świecie mody. To właśnie on przed trzydziestoma laty ubierał nowojorskich raperów i gangsterów. Powiązania projektanta z włoskim domem mody sięgają o dziwo aż lat 80., kiedy to w jednym ze swoich projektów użył słynnego logo Gucci. Po ponad dwudziestu latach role się odwróciły i to właśnie włoski dom mody został posądzony o kopiowanie projektów krawca z Harlemu. Potyczki te nie skończyły się jednak w sądzie, a projektanci postanowili połączyć swoje siły, by stworzyć wspólnie wyjątkowe dzieło.
W lipcu 2018 świat mody ujrzała kolejcja Dappera Dana stworzona we współpracy z Gucci. To jednak nie wszystko – włoski gigant umożliwił projektantowi odbudowanie dawnego alterier, co spowodowało, że Dapper Dan stanął przed wyjątkową szansą wielkiego powrotu do branży.
Twórcy nie mylili się stawiając na tę współpracę – kolekcja odbiła się szerokim echem w branży, zdobywając uznanie wśród fanów obydwu marek.
Teraz dom mody Gucci, kontynuując tę wyjątkową współpracę, postanowił wydać limitowany album zatytułowany Dapper Dan’s Harlem.
Zdjęcia zarówno do wspólnej kampanii, jak i do aktualnie wydanego albumu wykonał Ari Marcopoulos. Książka dokumentuje podróż fotografa przez nowojorski Harlem, dom Dappera Dana oraz odświeżoną pracownię couturiera. Oprócz fotografii wykonanych na tle dzielnicy Nowego Jorku, odnajdziemy tam również portrety przyjaciół Dappera Dana.
Premiera albumu odbyła się 8 stycznia na przyjęciu Gucci we Florencji w czasie trwającej aktualnie 95. edycji Pitti Uomo. Album został wyceniony na kwotę 180 euro. Niezależny londyński wydawca IDEA wyda go jedynie w 500 egzemplarzach. Publikacja ma być dostępna również w Gucci Garden we Florencji oraz księgarni Gucci Wooster w Nowym Jorku.