PRÓCHNIK SA (Adam Feliks Próchnik i Rage Age)
Kolejna spółka, która może pochwalić się wzrostem sprzedaży za miesiąc kwiecień: +8% (3,52 mln zł.) w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
- Adam Feliks Próchnik: sprzedaż +20% (2,67 mln zł)
- Rage Age: sprzedaż -18% (840 tys. zł)
- Sprzedaż internetowa marek uplasowała się na poziomie około 86 tys. złotych (brak porównania do roku ubiegłego ze względu na nowy kanał sprzedaży).
Spółka Próchnik SA poczyniła wiele zmian w swojej strukturze, aby umocnić markę i zwiększyć dystrybucję poprzez obecność w czołowych miejscach sprzedaży. Spółka zainwestowała także w nowy system informatyczny. Efekty tych działań będziemy mogli odczuć już wkrótce.
REDAN (Top Secret, Troll i Drywash)
Grupa Redan zamknęła pierwszy kwartał bieżącego roku z zaskakującym wynikiem +10.5% (114,5 mln zł. obrotów) w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
W tym: Top Secret zwiększył sprzedaż o 18%; cały segment fashion +24%, a z kolei segment dyskontowy po trzech miesiącach br. zanotował 15,7% wzrost obrotów rok do roku.
Grupa Redan może cieszyć się takimi rezultatami dzięki działaniom, jakie podjęła w celu umocnienia marki na polskim rynku. Są to:
- Skuteczne działania w zakresie tworzenia oraz zarządzania kolekcją, czyli szybkie wyprzedawanie stoków — opróżnianie magazynów ze starszych modeli.
- Wzmocnienie zespołów projektowych przygotowujących nowe kolekcje.
- Przeznaczenie dodatkowych środków na promocję marek.
Grupie Redan nie pomógł mocny kurs dolara (20% droższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku). Pomimo tego spółce udało się wypracować lepszy wynik marży +9.5%. Powyższe działania zwiększyły koszty o 14.8%.
Podsumowanie miesiąca kwietnia:
- Top Secret: sprzedaż +21%
- Cała grupa Redan: sprzedaż +8%
Pierwszy kwartał tego roku spółka Monnari zamyka na ogromnym plusie +24.9%, osiągając sprzedaż o wartości 43,77 mln zł., przy czym za tym numerem kryją się inne koszty:
- Zyski operacyjne pozostały na tym samym poziomie (3,41 mln zł vs. 3,38 mln zł.).
- Koszty zarządu i sprzedaży wzrosły o 15.2% (mniej w porównaniu do zysków).
- Marża brutto spadła prawie o 3%.
Autor: Urszula Wiszowata