Po 10 latach obecności na rynku wydawniczym, polska edycja magazynu „In Style” kończy swoją działalność. Wydawnictwo Burda Media podjęło decyzję o likwidacji tytułu.
„In Style” to magazyn skierowany do kobiet, poruszający tematy mody, urody i stylu życia, który ukazywał się w nakładzie 300 tysięcy egzemplarzy. Do tej pory tytuł wydawany był na licencji amerykańskiej firmy Meredith Corporation. Ostatnie wydanie „In Style” ma trafić do sprzedaży 10 grudnia.
Jak wyjaśnił w oświadczeniu dyrektor generalny Burda Media, Alexander Sorg, wydawnictwo aktualnie pragnie skupić swoje działania na rozwoju takich lifestylowych tytułów jak „Elle”, „Glamour” i „Gala”. Kluczowym działaniem ma być również rozwój ich serwisów internetowych, mediów społecznościowych, baz newsletterowych, czy wydarzeń z nimi związanych.
>>> Zobacz również: Jak „Vogue” radzi sobie na polskim rynku wydawniczym?
Zakończenie działalności „In Style” wydawca argumentuje brakiem porozumienia przy próbie przedłużenia umowy licencyjnej z Meredith Corporation.
Jak wynika z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy, średnia sprzedaż tytułu w pierwszym kwartale 2018 roku wynosiła nieco ponad 19 500 egzemplarzy. To o 42,22% niższy wynik w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku.
Warto przypomnieć, że to nie jedyne zmiany na polskim rynku wydawniczym. W sierpniu wydawnictwo Marquard Media ogłosiło swoją decyzję o zamknięciu magazynów „Hot Moda” i „Shape”. W czerwcu, po kilku miesiąca na rynku, firma zawiesiła również działalność magazynu „Well”, gdzie Dorota Wellman pełniła funkcję redaktor naczelnej.