Po ukazaniu się w sieci ostatniej kampanii Dolce&Gabbana, promującej zbliżający się pokaz w Szanghaju, na azjatyckim kontynencie zawrzało. Teraz włoscy projektanci kierują przeprosiny w stronę chińskiego narodu.
Burzę, jaka rozpętała się wokół Dolce&Gabbana, wznieciła ostatnia kampania, prezentująca chińską modelkę jedzącą dania kuchni włoskiej przy użyciu pałeczek. Sytuację zaogniły również komentarze publikowane z oficjalnych profili marki oraz projektantów, które obrażały chińskich internautów. W efekcie pokaz został odwołany, a azjatyccy klienci postanowili zbojkotować włoską markę, przy okazji posądzając ją o rasizm.
>>> Zobacz również: Chińscy klienci bojkotują Dolce&Gabbana. O co chodzi?
Pragnąc ratować wizerunek marki, który ogromnie ucierpiał na tym skandalu, Domenico Dolce i Stefano Gabbana opublikowali film z oficjalnymi przeprosinami, w którym mówią o swym szacunku dla chińskiej kultury.
Trwające półtorej minuty nagranie zostało opublikowane na chińskim portalu społecznościowym Weibo. Jak podkreślają projektanci, zawsze kochali Chiny i z pewnością mają jeszcze wiele do nauczenia się w kwestii kultury. Nagranie kończy słowo “przepraszam” wypowiedziane po chińsku.
Po kontrowersjach jakie wywołała kapania, projekty Dolce&Gabbana zostały wycofane z największych chińskich platform online, m.in. Taobao, Tmall czy JD.com.
Interesy naszej ojczyzny nie mogą być naruszane (…) międzynarodowe firmy działające w Chinach muszą szanować Chiny – oświadczyła rzeczniczka platformy Xiaohongshu, z której to również znikęły projekty D&G.