Rajiv Lal, profesor najbardziej prestiżowej szkoły biznesowej świata, publikuje książkę, w której próbuje odpowiedzieć na jedno z nurtujących nas dziś pytań: czy sklepy stacjonarne mają przyszłość?
Książka powstała przy współpracy z innymi wykładowcami: José Alvarez i znanym nam dobrze Danem Greenbergiem. Tym razem publikacja ma o wiele bardziej biznesowy (niż psychologiczny) charakter. To aż 415 stron analizy wyzwań, jakie mają przed sobą sprzedawcy stacjonarni, posiadający dużo więcej możliwości w porównaniu do swoich internetowych konkurentów.
Lal przede wszystkim wskazuje na zagrożenia, jakie niesie za sobą nowoczesny sposób robienia zakupów. Podstawowym krokiem jest ich rozpoznanie, a następnie obranie jednej z trzech dróg: “zwiniecie żagli, specjalizacja i zmniejszenie powierzchni lub całkowita reinkarnacja z urozmaiconą ofertą”.
Zapraszamy na polską stronę Harvard Business Review po więcej publikacji w tej tematyce, a na polską wersję Retail Revolution czekamy.
Autor: Urszula Wiszowata