W najnowszym numerze „CR Fashion Book” Carine Roitfeld pozwoliła sobie na zajęcie stanowiska politycznego wobec problemu uchodźstwa. Rozpoczęła się współpraca magazynu z organizacją UNICEF, którą na okładce promują modelki Gigi Hadid i Halima Aden.
September Issues mogą być nie tylko estetyczne, ale i oddziałujące społecznie i politycznie. Dowodzi tego nowa okładka „CR Fashion Book”. Znalazły się na niej Gigi Hadid i Halima Aden ubrane w koszulki z logo UNICEF. Do podjęcia politycznego tematu szefową magazynu Carine Roitfeld zachęciła antyimigracyjna polityka prezydenta USA Donalda Trumpa i kryzys uchodźczy. Według ostatniego raportu UNICEF, 50 milionów ludzi na całym świecie to uchodźcy i/lub ludzie przymusowo wysiedleni. W ostatnich trzech latach do Europy trafiło około dwóch milionów imigrantów z Libii i Syrii.
>>> Przeczytaj również: Ile Louis Vuitton uzbierał dla UNICEF? Kolejna edycja akcji Make A Promise
Halima Aden doskonale rozumie sytuację uchodźców – urodziła się w kenijskim obozie dla uchodźców stworzonym przez UNICEF. Modelka przyznaje, że nie pamięta imion i nazwisk jego pracowników, ale nigdy nie zapomni, jak wiele zrobili dla niej i jej bliskich. Temat uchodźstwa nie jest obcy także dla Gigi Hadid i jej rodziny. Gdy jej ojciec był małym dzieckiem, jego rodzice musieli uciekać z Palestyny do Syrii, a następnie do USA.
Hadid i Aden stworzyły również zbiórkę w serwisie CrowdRise, w której można wesprzeć UNICEF finansowo. Zebrane środki zostaną przeznaczone na pomoc uchodźcom przebywającym w obozach prowadzonych przez organizację.