REKLAMA

Primark otworzy pierwsze sklepy w Polsce. Czy wywoła rewolucję na rynku odzieżowym?

REKLAMA

Irlandzka sieciówka już niedługo zadebiutować ma na polskim rynku. Pierwsze sklepy mają powstać w Warszawie i Krakowie. 

Primark to irlandzki gigant odzieżowy, znany przede wszystkim z bardzo niskich cen. W jego sklepach odnaleźć można przede wszystkim ubrania, obuwie i dodatki. Dochody marki w ubiegłym roku rozliczeniowym szacowane są na ponad 7 miliardów funtów.

Dotychczas sklepy irlandzkiej marki odnaleźć mogliśmy głównie w krajach Europy Zachodniej. Tam powstało ich już niemal 350. Aż 170 z nich znajduje się w Wielkiej Brytanii. Reszta zlokalizowana jest między innymi w Niemczech, Hiszpanii czy Holandii. Teraz nadszedł czas na długo wyczekiwany debiut w Polsce.

O wejściu Primarka do Polski poinformował „Puls Biznesu”. Z jego informacji wynika, że irlandzki gigant odzieżowy miałby na początku otworzyć cztery sklepy. Jeden z nich miałby znajdować się w Warszawie, w budowanej aktualnie Galerii Młociny. Drugi, natomiast, miałby mieścić się w Krakowie, gdzie zastąpiłby dawny market budowlany. Daty otwarcia sklepów nie są jeszcze znane.

Wejście Primarka do Polski prawdopodobnie wywoła ogromne zainteresowanie wśród konsumentów, którzy tłumnie wyruszą na otwarcie sklepów. Umowa z irlandzką marką może okazać się również bardzo atrakcyjna dla galerii handlowych, które poprzez zlokalizowanie sieciówki w swoich punktach, będą mogły przyciągnąć do swoich sklepów coraz więcej klientów.

Jak dużą konkurencję ze strony Primarka będą mogły odczuć obecne na rynku sieciówki i polskie marki odzieżowe? Dla nas i dla innych graczy z branży to sygnał, że musimy bardziej starać się o estetykę produktu i właśnie o ceny – przyznał wiceprezes LPP, Przemysław Lutkiewicz, w rozmowie z „Pulsem Biznesu”.

Decyzja o wejściu Primarka do Polski może wydać się interesująca w obliczu faktu, że wiele amerykańskich i brytyjskich marek podjęło ostatnimi czasy decyzje o wycofaniu się z naszego rynku. Do firm tych należą między innymi Topshop, Gap, River Island czy Marks&Spencer. Kilka tygodni temu brytyjska sieciówka obuwnicza Aldo również ogłosiła swoją decyzję o zamknięciu sklepów w Polsce.

Czy Primark poradzi sobie w Polsce? Warto podkreślić, że polityka irlandzkiego giganta przede wszystkim skupia się na niskich cenach, co może okazać się magnesem przyciągającym polskich klientów. Eksperci twierdzą, że kluczową decyzją marki może być także otwarcie sklepu online, który sprawi, że asortyment Primarka stanie się ogólnodostępny, co z pewnością wywoła zamieszanie na polskim rynku.

>>> Zobacz również: Dlaczego światowe marki likwidują sklepy w Polsce?

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES