noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
fot. abzdrowie.pl

Polki pokochały kosmetyki do makijażu

REKLAMA
noSlotData

Polki pokochały kosmetyki do makijażu i lubią na nie wydawać. Jak donosi raport Euromonitor International, do którego dotarła “Rzeczpospolita”, w 2017 r. sprzedaż kosmetyków do makijażu w Polsce przekroczyła poziom 2 mld złotych. Co więcej, prognozy na bieżący rok przewidują aż pięcioprocentowy wzrost sprzedaży, co plasuje Polskę na miejscu lidera wśród krajów naszego regionu.

Prognozowane wyniki mogą być jeszcze lepsze, bo marki kosmetyczne nie próżnują, zwłaszcza jeżeli chodzi o promocję.

Największa polska marka kosmetyków kolorowych – Inglot, niedawno ogłosiła współpracę ze światowej sławy gwiazdą Jennifer Lopez. Piosenkarka zaprojektowała własną linię produktów kolorowych, które sprzedawane będą w sklepach Inglot na całym świecie. Kontrakt został podpisany na 15 miesięcy i już przewiduje się, że może zostać przedłużony. Inglot to zresztą przodownik, jeżeli chodzi o marketing swoich kosmetyków – świecący bilboard na Times Square w Nowym Jorku, współpraca z teatrem na Broadwayu czy marką Kenzo podczas Paris Fashion Week to tylko niektóre ze spektakularnych przykładów.

Konkurencja także nie pozostaje w tyle. Avon do reklamy swoich produktów zatrudnia najbardziej znane polskie aktorki, a L’Oreal wystartował niedawno z kampanią Trends from Paris.

Jak podaje badanie zrealizowane przez Nielsen, liderem sprzedaży kosmetyków kolorowych w Polsce jest jednak marka Coty z brandami takimi jak Miss Sporty, Max Factor czy Bourjois.

Coraz mocniejszą pozycję zdobywają także rodzime marki oferujące kosmetyki w niższych cenach np. Bell, obecne w sieciach dyskontowych.

Posiadanie w portfolio serii kosmetyków do make-upu jest dzisiaj standardem. Dr Irena Eris, Oceanic czy Eveline kojarzą się przede wszystkim z pielęgnacją, jednak od niedawna konsekwentnie rozwijają dział produktów do makijażu i mocno podkreślają swoją obecność w drogeriach oraz perfumeriach (Dr Irena Eris jako jedyna polska marka posiada stoiska w sieci Douglas). Dorobek oraz silna pozycja tych marek na rynku kosmetyków pielęgnacyjnych, przyciągają rzeszę oddanych klientów, co sprawia, że przyszłość segmentu produktów do makijażu zapowiada się w naszym kraju… kolorowo.

>>> Przeczytaj również: Dlaczego INGLOT wybrał do współpracy J. Lo?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES