Nowojorska marka Supreme skupiająca się na produkcji odzieży dla skate’ów łączy siły z fotografką Nan Goldin w ramach najnowszej kolaboracji.
>>> Przeczytaj również: Najciekawsza kampanie na sezon wiosna-lato 2018
Supreme ma długą i bogatą historię, jeśli chodzi o artystyczne współprace. Pracowało między innymi z Damienem Hirstem, Larrym Clarkiem, KAWS, Peterem Savillem, Andy Warholem i Jean-Michel Basquiat’s, a wszystko to w przeciągu 24 lat od założenia marki. Teraz do tej listy możemy dodać także fotografkę Nan Goldin. Intymne zdjęcia zrobione właśnie przez nią pojawią się na wielu koszulkach, bluzach, kurtkach oraz deskorolkach. Będą to między innymi kultowe fotografie Misty i Jimmy Paulette w taksówce, NYC (1991) oraz Autoportret dominującej kobiety, Boston (1977).
Nan Goldin opuściła dom rodzinny w wieku 14 lat. Początkowo mieszkała w Massacusetts, gdzie dokumentowała codzienne życie szkolnej społeczności. Później przeprowadziła się do Nowego Jorku. Tam obserwowała i fotografowała scenę muzyki post punk i new wave, subkulturę post-Stonewall końca lat 70. i początku 80. oraz nocne życie miasta. Fotografie wykonane między 1979 a 1986 przedstawiają subkultury dzielnicy The Bowery. Te prace nazwała Ballada o seksualnej zależności. Tytuł nawiązuje do musicalu Bertolta Brechta Opera za 3 grosze. Estetycznie kadrowane zdjęcia przedstawiają ludzi zażywających narkotyki, przemoc, agresywne związki.
Obecnie fotografka ma dwa domy. Jeden w Nowym Jorku i drugi w Berlinie. W ubiegłym roku rozpoczęła kampanię przeciwko rodzinie miliarderów, która doprowadziła do epidemii opioidowej w Stanach Zjednoczonych.
Kolekcja Supreme x Nan Goldin będzie dostępna 31 marca zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online.