16 marca o godzinie 18 odbędzie się wernisaż wystawy Salve!, która z pewnością zainteresuje wszystkie osoby zainteresowane zagadnieniem visual merchandisingu. Wydarzenie odbędzie się w Instytucie Dizajnu w Kielcach i potrwa do 3 czerwca.
Salve! to wystawa, która skupia się wokół projektowania witryn sklepowych. Jej punktem wyjścia jest sylwetka Wojciecha Salwy – bukieciarza z przełomu XIX i XX wieku, nowatora w świecie układania roślin, dla którego okno wystawowe było miejscem prezentacji swego kunsztu. Stąd tytułowe nawiązanie. Salve! to przywitanie w języku łacińskim, ale także odniesienie do znaczącej postaci we florystyce, która z biegiem lat została zapomniana.
Współczesne pojęcie visual merchandisingu jest ważną dziedziną projektowania – jest sztuką prezentowania towarów, przedmiotów, zjawisk, emocji, a nawet idei. Obecnie dużo się o niej mówi, jednak nie w kategoriach produktu, czy architektury, a jako o formie podprogowego oddziaływania na decyzje potencjalnego kilenta.
>>> Przeczytaj również: #CareerMonday Czym zajmuje się visual merchandiser?
Łącząc zagadnienia visual merchandisingu oraz florystyki organizatorzy wystawy chcą nawiązać do bogatej tradycji projektowania witryn. Główną częścią ekspozycji będą instalacje artystyczne zaaranżowane przez współczesnych artystów oraz projektantów, którzy inspirując się wybranymi fragmentami z książek Salwy stworzyli autorskie interpretacje jego dorobku artystycznego. Wśród projektów zobaczymy aranżacje związane z pracowniami znajdującymi się w Instytucie Dizajnu w Kielcach: tkaniny, ceramiki, grafiki, papieru i przestrzeni publicznej. Druga część ekspozycji będzie miała charakter historyczny. Przypomnimy oraz wyeksponujemy postać Wojciecha Salwy, by pokazać, że kiedyś witryna uchodziła za dobrodziejstwo, była dumą właściciela oraz podnosiła wartość sklepu.