Branża mody bardzo często wykracza poza swoje ramy. Domy mody często współpracują z firmami, które nie mają nic wspólnego z modą. Tak jest w przypadku Disaronno, czyli producenta likierów amaretto.
Disaronno to firma z długoletnią historią. Swoje początki ma już w 1600 roku, kiedy to Giovanni Reina wynalazł przepis na swój własny likier. Sekretna formuła została przekazywana z pokoleń na pokolenie i na początku XX wieku likier o nazwie Disaronno został oficjalnie wprowadzony na rynek.
Z roku na rok marka Disaronno rosła w siłę i stawała się najpopularniejszym likierem amaretto na świecie. Cyklicznie też zmieniał się wygląd butelek likieru, aby wpasowywały się w coraz to nowocześniejsze czasy.
Potężna firma Disaronno w 2013 roku wpadła na kolejny sposób, który przyniósłby jej rozgłos oraz możliwość zaistnienia nie tylko w branży alkoholi. Marka postanowiła zaprosić do współpracy znanych włoskich kreatorów mody, którzy zaprojektują limitowaną edycję butelek. Co więcej, część dochodów ze sprzedaży designerskich butelek wpływa na konto organizacji Charity for Development, której główną działalnością jest pomoc i wsparcie afrykańskich kobiet.
Disaronno podjął się współpracy z domem mody Etro, Roberto Cavalli, Versace oraz Moschino. Najnowszym włoskim domem mody, z którym producent likierów amaretto połączył siły jest Missoni.
Autor: Julia Gugniewicz