noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Dorota Wróblewska, Warsaw Fashion Street Fot. Aga Rzymek

„Jestem za mała, żeby naprawić świat i za duża, żeby mówić to, co inni chcą usłyszeć.” WYWIAD z Dorotą Wróblewską

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Dorota Wróblewska – niekwestionowany autorytet w kwestii polskiego oraz światowego rynku mody. Odważna i szczera do bólu w swych sądach oraz opiniach na temat funkcjonowania branży. W wywiadzie dla Fashion Biznes opowie o swoim projekcie – Warsaw Fashion Street, a także o swoich przemyśleniach na temat świata mody i show-biznesu.

O środowisku mody mówi się często ‘branża’. Czym dla Ciebie jest ten świat?
Wszystko zależy od punktu widzenia. Branża mody to projektanci, styliści, wizażyści, fotograficy. Dla innych branża mody może wydawać się bardzo hermetycznym i niedostępnym środowiskiem. Dla mnie branża to część mojego życia zawodowego.

Kiedy zaczyna się show-biznes a kończy moda? Lub odwrotnie?
Moda to część biznesu i niekoniecznie musi iść w parze z show-biznesem. Wiele marek i projektantów dobrze sobie radzi bez wsparcia celebrytów. Tak jak wielu znanych projektantów istnieje dzięki celebrytom. Moda i show-biznes to naczynia powiązane. Czasami jest za dużo show-biznesu i za mało mody. Taka sytuacja jest wtedy, kiedy wszyscy wiemy jak wygląda projektant, a nie mamy pojęcia jak wygląda jego kolekcja.

Odważnie wypowiadasz się o ludziach show-biznesu. Czy to chęć naprawienia świata czy może znudzenie tą branżą?
Jestem za mała, żeby naprawić świat i za duża, żeby mówić to, co inni chcą usłyszeć. Piszę to, co myślę. Moje wpisy są bardzo impulsywne i spontaniczne. Wypowiadam się pozytywnie lub  negatywnie. Ponieważ świat żyje skandalem i pozytywne opinie się nie klikają, to często jestem cytowana wtedy, gdy krytykuję. Mam to szczęście, że jestem całkowicie niezależna. Nie pożyczam sukienek i nie mam żadnych zobowiązań.

Warsaw Fashion Street Fot. Aga Rzymek
Warsaw Fashion Street Fot. Aga Rzymek

Lubujesz się w rzeczach, które mają historię: kolekcjonujesz torebki czy biżuterię vintage. To sentyment czy przywiązanie do dawnego rzemiosła?
Sentyment, pasja, biznes i rodzinna tradycja.

Kiedyś powiedziałaś, że „media koncentrują się tylko na tym, co jest na nie, a nigdy nie piszą o tym, co jest na tak” Co (lub/ i kto) jest dziś w Twoich oczach na tak?
Na TAK jest kultura, sztuka, alternatywna muzyka. Ludzie, którzy idą pod prąd i mają osobowość. Niezależni artyści, którzy nie muszą bywać, żeby być. Osoby, które nie budują swojej marki/siebie podpierając się znaną metką lub znajomościami.

Który projektant Cię ostatnio zaskoczył?
Zaskoczyła mnie Natalia Golec i Waleria Tokarzewska. Każda z tych projektantek jest inna i każda jest wyjątkowa. Natalia zdolna, twórcza realistka, która modę łączy z biznesem i Waleria, która spaceruje w chmurach, wizjonerka i osobowość. Maluje modę jak obrazy i płynie pod prąd.

Warsaw Fashion Street Fot. Aga Rzymek
Warsaw Fashion Street Fot. Aga Rzymek

Warsaw Fashion Street to Twój topowy projekt, który cieszy się nieustającym powodzeniem. Na polskim podwórku mody to dość nietypowy widok, aby projekty utrzymały się dłużej niż sezon lub dwa. Jaki jest Twój klucz do udanych wydarzeń?
Największym sukcesem jest publiczność i ekipa, która pracuje przy tym projekcie od wielu lat. To również projektanci, marki i wierni sponsorzy, bez których to wydarzenie nie miałoby szans. Mimo że nie mamy wsparcia miasta, co roku podnosimy poprzeczkę i staramy się wykonać ten projekt jak najlepiej.

Czym nas w tym roku zaskoczysz na WFS?
Program jest przemyślany tak, żeby każdy znalazł coś dla siebie. Dla mężczyzn Nissan przygotował strefę motoryzacyjną, a panie na pewno ucieszy informacja, że będą studia bezpłatnych porad stylistów, fryzjerów i makijażystów marki INGLOT. Podczas wydarzenia odbędą się też pokazy z udziałem gwiazd. Na wybiegu zobaczymy: Joannę Horodyńską w kolekcji SI-Mi, Darię Widawską, Annę Cieślak, Agatę Załęcką, Dorotę Miśkiewicz, Hannę Konarowską, Annę Czartoryską, Sylwię Juszczak prezentujące się w kolekcji Natalii Jaroszewskiej. Na scenie wystąpi wiele znanych osób.

Podczas programu dziecięcego COOL CLUB BY SMYK odbędą się pokazy mody dziecięcej, jak i akcje charytatywne. Na wybiegu zobaczymy Szymona Majewskiego, Magdę Różczkę, Majkę Jeżowską i innych. Warto zaznaczyć, że wszyscy wystąpią charytatywnie.
Gwiazdy i podopieczni Fundacji Spełnionych Marzeń zaprezentują się w specjalnie zaprojektowanych koszulkach Firmy Endo, która przekaże czek dla dzieci chorych na raka.

Twoja definicja piękna to?
Żyć zgodnie ze sobą, mieć czas i nie walczyć z czasem.

Program wydarzenia na stronie www.warsawfashionstreet.pl

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES