Już jakiś czas temu marki modowe zrozumiały, że blogerzy mogą znacznie wpłynąć na sprzedaż ich kolekcji, a opublikowane na ich stronach produkty potrafią przyciągnąć nie gorzej, niż wyprodukowana przez brand reklama. Odpowiednio dobrany ambasador marki dotrze do szczególnej grupy docelowej i w skuteczny sposób będzie w stanie nakłonić swoich obserwatorów do danego zakupu.
Obserwując to zjawisko, Roposo, czyli indyjska strona społecznościowa poświęcona modzie postanowiła założyć pierwszą wirtualną szkołę dla początkujących lub chcących poprawić swoje wyniki blogerów. Blogger Academy to miejsce w sieci przeznaczone dla osób zainteresowanych przełożeniem swojej pasji do mody na realny zysk. Blogerzy mogą tu nauczyć się, jak odnieść sukces i stać się modowym influencerem. Projekt ten jest inicjatywą platformy Bizdrum, która pomaga łączyć blogerów z wiodącymi markami modowymi i lifestyle’owymi.
Media społecznościowe są znaczącym narzędziem marketingowym, a co za tym idzie – blogerzy istotnymi graczami na tym rynku. Jednak przebić się do świata wielkiej mody nie jest już tak łatwo, a blogerów modowych przybywa. Z jednej strony zaczynającym tę karierę osobom trudno jest się przebić do szerszej publiczności, z drugiej jest grupa, która nie radzi sobie z możliwościami biznesowymi. W jaki więc sposób miałaby pomóc Blogger Academy?
Przede wszystkim ma ona szkolić blogerów i umożliwić im rozwój w branży modowej. Wskazać drogę sukcesu i przygotować na możliwość współpracy z brandami. Szkoła chce to osiągnąć poprzez uczenie, jak stworzyć unikalny content, w jaki sposób zwiększyć zasięg swojej strony czy jak nawiązać współpracę z markami. Kurs obejmuje pięć modułów, do których zaliczają się: wstęp do blogowania, rozwijanie własnej marki, tworzenie treści o wysokiej jakości, zwiększenie zasięgu oraz blogowanie w celach biznesowych. Kurs kończy się certyfikatem, a rejestracja jest bezpłatna i otwarta dla każdego. Cyfrowe warsztaty będą prowadzone przez znanych w Indiach przedstawicieli świata modowego, do których zaliczają się: Sukhneet Wadhwa, Aaman Chashmawala, Shreen Lovebug, Juhi Godambe and Gia Kashyap. Szkoła ma pomóc sprofesjonalizować rynek blogowy i zapewnić obopólne korzyści osobom blogującym i markom.
Jak powiedział Ashish Aggrawal, szef Roposo: Nasza wizja ma zapewnić wysoką watość zarówno blogerom, jak i markom. Naszym celem jest ułatwienie blogerom dotarcia do marek i co za tym idzie – zarabiania. Obecnie indyjski rynek mody rośnie, są to sumy oscylujące między 5 a 7 milionami dolarów rocznie. Akademia jest inicjatywą, która mamy nadzieję urozmaici branżę o ok. 2000 nowych blogerów, którzy staną się znaczącymi influencerami.
Czy ten plan się powiedzie, marki znajdą nowych ambasadorów, a wielu blogerom otworzą się drzwi do wielkiej kariery – zobaczymy. Jednak edukacja na każdym polu jest dobrym posunięciem, a uczenie się od najlepszych zawsze jest cennym doświadczeniem.
Autor: Tatiana Zawrzykraj