Fundacja Marc O’Polo została założona w 2009 roku. Popiera ona aktywne wspieranie wielu projektów, od działań charytatywnych, aż po sztukę. Jednym z nich jest DO School. Jest to szkoła tworząca programy mające na celu wsparcie ludzi oraz firm, poprzez pomoc w realizowaniu ich innowacyjnych pomysłów. Dedykowana jest osobom, które podzielają opinię założycieli Marc O’Polo, że śmiałe pomysły w biznesie mody to wyznacznik sukcesu.
Wiara w takie wartości jak zrównoważony rozwój czy innowacyjność zainspirowała młodych przedsiębiorców z 20 krajów do zgłoszenia się w ramach programu DO Camp. Finalnie 18 osób zostało zaproszonych do współpracy przy swoich projektach.
17 lutego wszyscy uczestnicy mogli zaprezentować swoje kreatywne pomysły przed szerszą publicznością. Triumfalne pierwsze miejsce zdobyła Nina Hackenbroich – 25-letnia studentka z Niemiec, która przedstawiła swój pomysł na biustonosz, który uwzględnia indywidualność każdego ciała i sam dopasowuje się do sylwetki.
Drugie miejsce – ex aequo, zajęli: Simon Delmarre oraz Rasha-Helena Whener. 22-latek z Francji przedstawił swoją wizję kolekcji koszul dla mężczyzn, stworzoną w całości z pomysłem “zwrotnego zakupu” do sklepu oraz reutylizacji. Z kolei Rasha-Helena, 25-letnia studentka z Niemiec, zaprezentowała swój pomysł na wykorzystanie wegańskiej i trwałej skóry w odzieży sportowej.
Oryginalne rozwiązania oraz pionierskie pomysły to to, czego współczesny klient poszukuje. Dzięki DO School niezależni twórcy mają możliwość przekształcić swoje pomysły w rzeczywistość. Właśnie idee tego typu przyczyniają się do zmian na współczesnym rynku modowym.
Autor: Kaśka Michalak