Tomek Olejniczak, założyciel marki TOMAOTOMO, zadebiutował w modzie w 2011 roku. Projektant pochodzi z małej miejscowości pod Poznaniem, z wykształcenia jest ekonomistą, dodatkowo skończył studia na kierunku public relations. Jak się okazuje, wykształcenie z nauk ścisłych może mocno pomóc w karierze, w końcu moda to biznes. Dziś Tomek zarządza zespołem kilku osób i butikiem na Placu Unii.
Idealny kandydat to taki, który…?
Ma inicjatywę i motywację, jest błyskotliwy, a przede wszystkim kreatywny w działaniu i pomysłach. Kandydat z doświadczeniem, ale też z wiedzą i umiejętnością wykorzystywania technik i narzędzi sprzedażowych.
Jak według Ciebie powinien być zatytułowany mejl od kandydata na pracę?
“CV na stanowisko …” ( w zależności na jakie palikuje) – taki mejl musi być elegancki i pozbawiony ozdobników – wtedy do mnie trafia.
Co przykuwa Twoją uwagę w treści wiadomości, a co ją bezpowrotnie odwraca?
Zwykle przemawia do mnie uporządkowanie treści związanych z wykształcaniem i doświadczeniem – taka czytelność bardzo skupia moją uwagę. Nie obejdzie się też bez listu motywacyjnego. Praca w TOMAOTOMO jest odpowiednia dla pasjonatów mody i marki, dlatego samo CV nie wystarcza, a list przekonuje mnie do rozmowy z kandydatem. Niestety obecnie większość ludzi zapomina załączyć listu motywacyjnego, nie zdając sobie sprawy, że jest on ciekawym rozpoczęciem dyskusji, a przecież rozmowa jest najważniejsza.
Idealne CV to takie, które…?
Jest przejrzyste w treści, ale niestandardowe.
5 najczęściej popełnianych błędów na rozmowach rekrutacyjnych?
Większość kandydatów zniechęca mnie przy pytaniu o poprzedniego pracodawcę – o tych nigdy nie mówi się źle. Lub przy pytaniu o negatywne cechy swojej osobowości. Niestety większość nie potrafi o nich mówić, a świadomość swoich słabych cech charakteru, np. przy pracy w zespole jest istotna i nie ukrywajmy, każdy je ma. Albo pytanie o wizję marki TOMAOTOMO w myślach kandydata. Natomiast z błędów niewerbalnych to spóźnienia, a przede wszystkim totalna przepaść między listem motywacyjnym, a rozmową na żywo. Wymagam spójności w komunikacji. Wyznaję też zasadę „czystego, białego kołnierzyka” w szerokim rozumieniu. Outfit na rozmowę kwalifikacyjną przekonuje mnie do tego, czy ktoś rozumie „język mody”, zna trendy ale i savoir-vivre. Kandydat nie musi zakładać białego kołnierzyka, ale jeśli już to robi to niech będzie czysty.
Kandydata cenisz za…?
Otwartość, błyskotliwość, wiedzę, ale też i skromność.
Dobry pracownik to taki, który…?
To ten, który potwierdza, że był ( i jest) idealnym kandydatem.
Czytaj również: Wywiad z Tomkiem Olejniczakiem z TOMAOTOMO