noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

5 zasad aranżacji witryn sklepowych

REKLAMA
noSlotData

Każdy przedsiębiorca z pewnością wie, że sukces komercyjny prowadzonej przez niego działalności w dużej mierze zależny jest od skutecznej reklamy. W przypadku sklepów liczy się zaś pierwsze wrażenie – ciekawa witryna przyciąga wzrok, a tym samym również zainteresowanie potencjalnych klientów. Jak ją zaprojektować, aby stanowiła atrakcyjną wizytówkę i zachęcała do odwiedzenia sklepu?

Witryna to niewątpliwie najważniejsze miejsce w sklepie. Dlaczego? Jeśli zostanie atrakcyjnie zaprojektowana, większa liczba osób będzie chciała bardziej szczegółowo zapoznać się z całą ofertą placówki. Niestety, wiele sklepów nienależących do ogólnopolskich sieciówek decyduje się na postawienie w witrynie jak najwięcej elementów oferowanego asortymentu. W rezultacie całość sprawia mało korzystne wrażenie i z pewnością nie stanowi eleganckiej wizytówki firmy. Aby zmienić ten stan rzeczy, warto stosować pięć zasad, które przedstawiamy poniżej:

1. Określ grupę docelową i temat aranżacji

Niezwykle istotny w stworzeniu atrakcyjnej i spójnej ekspozycji jest wybór jednej grupy docelowej. Jeśli np. posiadamy sklep z artykułami dla dzieci, nie zestawiajmy razem akcesoriów dla niemowląt z zabawkami dla starszych dzieci. Zdecydowanie lepiej jest postawić na wybraną grupę produktów. W jednym tygodniu pokażmy więc asortyment przeznaczony dla niemowląt, w kolejnym dla starszych dzieci, a w następnym np. zimowe ubranka. Dzięki temu unikniemy chaosu, a komunikat jaki chcemy przekazać klientowi będzie klarowny.

2. Zadbaj o spójną kolorystykę

Podczas tworzenia aranżacji w witrynach sklepowych niezwykle ważna jest kolorystyka – zbyt wiele barw stworzy wrażenie bałaganu, stąd znacznie lepiej jest postawić na spójną gamę kolorystyczną. Utrzymane w tej samej tonacji produkty bardziej przyciągają uwagę potencjalnych klientów.

3. Zwróć uwagę na estetykę

Przemyślana i estetyczna witryna to najlepsza wizytówka każdego sklepu, dlatego należy zwrócić uwagę na to, aby wystawione przedmioty wyglądały schludnie. Powinny one znajdować się w odpowiedniej odległości od siebie, aby zapewnić im dobrą ekspozycję. W przypadku sklepów z odzieżą, warto umieścić przy manekinach ceny poszczególnych elementów stylizacji. Dzięki temu klienta zachęci nie tylko sam produkt, ale również informacja o atrakcyjnych promocjach.

4. Materiały reklamowe

Wszelkiego rodzaju plakaty informacyjne dotyczące np. promocji czy wyprzedaży powinny być odpowiednio rozmieszczone. Można je zamówić, a niektóre firmy dostarczające tego typu produkty oferują także projekty i ich realizację – przykładowa oferta tutaj. Pamiętajmy, aby materiały reklamowe były estetyczne i aktualne.

5. Eksponowanie podobnych produktów

Na witrynie warto ustawić obok siebie asortyment, który może być używany wspólnie. W przypadku odzieży może to być np. cała stylizacja w określonym stylu (rockowym, boho, marynarskim), zaś w sklepach z artykułami dla dzieci przybory szkolne (piórnik, plecak, zeszyty, itp.). Jest to najłatwiejszy sposób, aby pokazać szeroki wybór asortymentu.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES