Każdy przedsiębiorca z pewnością wie, że sukces komercyjny prowadzonej przez niego działalności w dużej mierze zależny jest od skutecznej reklamy. W przypadku sklepów liczy się zaś pierwsze wrażenie – ciekawa witryna przyciąga wzrok, a tym samym również zainteresowanie potencjalnych klientów. Jak ją zaprojektować, aby stanowiła atrakcyjną wizytówkę i zachęcała do odwiedzenia sklepu?
Witryna to niewątpliwie najważniejsze miejsce w sklepie. Dlaczego? Jeśli zostanie atrakcyjnie zaprojektowana, większa liczba osób będzie chciała bardziej szczegółowo zapoznać się z całą ofertą placówki. Niestety, wiele sklepów nienależących do ogólnopolskich sieciówek decyduje się na postawienie w witrynie jak najwięcej elementów oferowanego asortymentu. W rezultacie całość sprawia mało korzystne wrażenie i z pewnością nie stanowi eleganckiej wizytówki firmy. Aby zmienić ten stan rzeczy, warto stosować pięć zasad, które przedstawiamy poniżej:
1. Określ grupę docelową i temat aranżacji
Niezwykle istotny w stworzeniu atrakcyjnej i spójnej ekspozycji jest wybór jednej grupy docelowej. Jeśli np. posiadamy sklep z artykułami dla dzieci, nie zestawiajmy razem akcesoriów dla niemowląt z zabawkami dla starszych dzieci. Zdecydowanie lepiej jest postawić na wybraną grupę produktów. W jednym tygodniu pokażmy więc asortyment przeznaczony dla niemowląt, w kolejnym dla starszych dzieci, a w następnym np. zimowe ubranka. Dzięki temu unikniemy chaosu, a komunikat jaki chcemy przekazać klientowi będzie klarowny.
2. Zadbaj o spójną kolorystykę
Podczas tworzenia aranżacji w witrynach sklepowych niezwykle ważna jest kolorystyka – zbyt wiele barw stworzy wrażenie bałaganu, stąd znacznie lepiej jest postawić na spójną gamę kolorystyczną. Utrzymane w tej samej tonacji produkty bardziej przyciągają uwagę potencjalnych klientów.
3. Zwróć uwagę na estetykę
Przemyślana i estetyczna witryna to najlepsza wizytówka każdego sklepu, dlatego należy zwrócić uwagę na to, aby wystawione przedmioty wyglądały schludnie. Powinny one znajdować się w odpowiedniej odległości od siebie, aby zapewnić im dobrą ekspozycję. W przypadku sklepów z odzieżą, warto umieścić przy manekinach ceny poszczególnych elementów stylizacji. Dzięki temu klienta zachęci nie tylko sam produkt, ale również informacja o atrakcyjnych promocjach.
4. Materiały reklamowe
Wszelkiego rodzaju plakaty informacyjne dotyczące np. promocji czy wyprzedaży powinny być odpowiednio rozmieszczone. Można je zamówić, a niektóre firmy dostarczające tego typu produkty oferują także projekty i ich realizację – przykładowa oferta tutaj. Pamiętajmy, aby materiały reklamowe były estetyczne i aktualne.
5. Eksponowanie podobnych produktów
Na witrynie warto ustawić obok siebie asortyment, który może być używany wspólnie. W przypadku odzieży może to być np. cała stylizacja w określonym stylu (rockowym, boho, marynarskim), zaś w sklepach z artykułami dla dzieci przybory szkolne (piórnik, plecak, zeszyty, itp.). Jest to najłatwiejszy sposób, aby pokazać szeroki wybór asortymentu.