noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

#CareerMonday Czego lepiej nie zamieszczać w swoim CV

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Jay Samit na jednym ze swoich wystąpień powiedział kiedyś, że najważniejszym narzędziem jakim posługujesz się przy tworzeniu swojego CV jest język. Miał rację, kluczowe słowa Twojego CV mogą pomóc Ci zdobyć wymarzoną pracę bądź pogrzebać wszelkie nadzieje na dane stanowisko. Dlatego dobór odpowiednich słów i sformułowań jest nie tylko niezwykle ważny, ale stanowi również nie lada wyzwanie.

Wiele firm używa programów do przesiewania ogromnej puli podań o pracę, aby ułatwić sobie zadanie znalezienia idealnego kandydata. Staramy się więc używać słów, które mogą pomóc wybić się naszemu CV ponad morze wielu innych podań. Jednak wśród nich są też takie, które tak naprawdę nic nie mówią o kandydacie, są sztampowe i zbyt ogólne, a nadużywanie ich negatywnie wpływa na odbiór naszego CV. Przedstawiamy kilka sformułowań, które działają na rekrutera jak czerwona płachta na byka.

Wyjątkowe zdolności komunikacyjne

Trudno sobie wyobrazić pracę, która nie wymaga posiadania umiejętności komunikowania się. Jest to warunek konieczny, a nie cecha, na którą warto zwrócić uwagę. Znacznie lepiej wykorzystać przestrzeń swojego CV demonstrując swoje zdolności komunikacyjne, a nie tylko twierdzić, że się je posiada.

Silna motywacja do osiągnięcia założonych celów

Wielu kandydatów twierdzi, że z łatwością osiąga zamierzone cele, jednak nie popierają tego konkretnymi przykładami. Rekruter oczekuje namacalnych faktów, których wartość będzie mógł oszacować. Stwierdzenie, że jesteś ambitny a nie leniwy nie wnosi większej wartości do Twojego CV.

Zdolności przywódcze

Cechy przywódcze charakteryzują lidera, osobę innowacyjną i inspirującą innych, osobę pokroju Steve’a Jobsa czy Richarda Bransona. Używanie tego typu terminów w swoim CV może być odebrane nieco egoistycznie co nie jest atrakcyjną cechą. Zamiast rzucać puste słowa na wiatr, lepiej podać przykłady swoich sukcesów w tej dziedzinie.

Pracowitość

To zrozumiałe, że kandydaci chcą pokazać jaką mają etykę pracy przed potencjalnym pracodawcą. Stwierdzenie, że ciężko pracujesz nie jest wystarczające. Nie warto nadużywać słowa pracowity skoro nie możesz poprzeć tego przykładami czy konkretnymi osiągnięciami.

Pracujesz dobrze w zespole i indywidualnie

Kolejny przykład zdania zajmującego miejsce. Większość kandydatów wpisuje taką zdolność w CV co czyni, że nie wyróżnisz się z tłumu elastycznych osób, które dobrze czują się solo, jak i w grupie.

Znajomość Microsoft Word

Z góry rekruter zakłada, że posiadasz podstawową znajomość pakietu Microsoft Word. Jeśli Twoje umiejętności nie są na poziomie zaawansowanym nie ma potrzeby zamieszczać tego w CV.

Wpisanie w swoje CV powyższych stwierdzeń może wydawać się dobrym pomysłem, jednak jest to pomysł tysięcy kandydatów, co sprawia, że wszystkie CV stają się takie same. Na usta aż cisną się słowa Drake’a: you don’t need that i tym razem w pełni go popieramy, ponieważ everyone need a little Drake on his shoulder.

Autor: Monika Szabelska

 

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES