noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

NASZA RELACJA: Vogue organizuje konferencję o biznesie mody

REKLAMA
noSlotData

Od 1920 roku siedziba magazynu “Vogue Paris” znajduje się w centrum francuskiej i światowej mody. W miniony weekend, 4 i 5 listopada, fani tej kultowej publikacji zgromadzili się przy okazji Vogue Fashion Festival, aby wysłuchać specjalistów, którzy dyskutowali nad nowymi wyzwaniami ekonomicznymi, stojącymi przed projektantami i dziennikarzami mody w erze social mediów.

Pierwsza edycja festiwalu została zorganizowana przy współpracy z marką Swarovski. Na tę okazję wybrano naprawdę wyjątkowe miejsce. Położony kilka kroków od Łuku Triumfalnego w szykownej, ósmej dzielnicy Paryża Hotel Potocki, zrobił wrażenie na wszystkich gościach festiwalu. Niegdyś należący do hrabiego Mikołaja Potockiego, dziś hotel jest siedzibą paryskiej Izby Przemysłowo-Handlowej. Festiwal zainagurował Xavier Romatet, prezydent i dyrektor generalny Condé Nast, nie pozostawiając wątpliwości, że tegoroczna edycja skupi się wokół ewolucji mody w obliczu postępującego rozwoju nowych technologii oraz mediów społecznościowych.

mat. prywatne Kasi Fuertex
mat. prywatne Kasi Fuertex

Najbardziej obleganymi konferencjami były te z udziałem francuskiej projektantki Isabel Marant i Oliviera Rousteinga, dyrektora artystycznego marki Balmain, którzy starali się przybliżyć to, jak ich zawód zmienił się na przestrzeni ostatnich kilku lat i co to znaczy być projektantem dzisiaj. Niemniej popularną konferencję poprowadziła ubrana w żakardowy żakiet od Chanel redaktor naczelna “Vogue Paris” – Emmanuelle Alt oraz świetnie mówiący po francusku, peruwiański fotograf mody Mario Testino. Podzielili się z publicznością swoją wiedzą z zakresu kreowania obrazu w modzie, znowu z naciskiem na wszystkie konsekwencje wynikające z cyfryzacji mediów.

Wśród ekspertów zaproszonych przez “Vogue” znalazła się również śledzona przez setki tysięcy fanów w mediach społecznościowych Camille Charrière, założycielka bloga camilleovertherainbow.com. Popularna blogerka nie musiała przekonywać nikogo ze zgromadzonych na konferencji, jak istotną rolę odgrywa dziś liczba lajków, followersów i zawartość naszych kont na Instagramie czy Snapchacie.

Vogue Fashion FestivalPrzewidziano także bardziej praktyczne panele dyskusyjne, na przykład na tematy jak stworzyć własny start-up lub jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej i odnieść sukces  w branży dóbr luksusowych.

Podsumowując: każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Pomiędzy poszczególnymi konferencjami goście mogli swobodnie korzystać z pięknych, neoklasycznych wnętrz hotelu oraz podziwiać kolekcję ubrań stworzoną specjalnie na tę okazję i złożoną z dziewięciu kreacji bogato zdobionych kryształami Swarovskiego. Niestety podczas festiwalu ostatecznie zabrakło polskiego akcentu w postaci Anji Rubik, która początkowo figurowała na liście gości i która miała prowadzić jeden z paneli. Niezwykle pozytywnym zaskoczeniem okazała się natomiast redaktor naczelna “Vogue Paris”, Emmanuelle Alt, która nie miała w sobie nic z zimnej i niedostępnej królowej mody na wzór Mirandy Priestly ze znanego każdemu filmu Diabeł ubiera się u Prady. Podczas prowadzonego przez nią panelu na temat dziennikarstwa mody w “Vogue Paris”, opowiadała o tajnikach pracy w legendarnym magazynie. Po zakończeniu panelu Alt zgadzała się na każde selfie, a nawet przyjęła kilkanaście CV od osób, których największym marzeniem jest możliwość odbycia nawet kilkudniowego stażu w redakcji “Vogue Paris”.

Vogue Fashion FestivalPierwsza edycja Vogue Fashion Festival okazała się wielkim sukcesem, dzięki prestiżowym gościom i aktualnym tematom poruszanym podczas dwudniowej konferencji, która przyciągnęła licznych fanów mody. Biorąc pod uwagę fakt, że aby móc uczestniczyć we wszystkich punktach programu, należało wydać małą fortunę (około kilkuset euro), a prawie każdy z uczestników zjawił się z najnowszym egzemplarzem biblii mody, przyszłość “Vogue Paris”, nawet w dobie cyfryzacji mediów, nie jest zagrożona.

 Autor: Kasia Ferteux


Kasia FerteuxKasia Ferteux — Absolwentka stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Roczna wymiana w ramach studiów w Instytucie Nauk Politycznych w Paryżu sprawiła, że zakochała się bez reszty we francuskiej stolicy i postanowiła zamieszkać na stałe nad Sekwaną. Od zawsze uzależniona od czytania magazynów o modzie, ukończyła także studia dziennikarskie na École Supérieure de Journalisme de Paris na specjalizacji: moda i prasa kobieca. W wolnych chwilach gra w tenisa, zajada się makaronikami od Ladurée i uczy męża języka polskiego. Fanka PSG i Anji Rubik, z którą udało jej się przeprowadzić swój pierwszy wywiad.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES